speciaal voor papa en ome jo.

2 december 2009 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Eerste duik 28-11-09

Daaibooi baai.

Om half 11 hadden we afgesproken bij de duikschool. Chantal Hoofs en ik waren er iets eerder omdat we anders geen bus meer konden krijgen. Toen Karel om 10 uur kwam en Veronica er ook was moesten we alleen nog wachten op John en een Duik master in opleiding. Toen zei er ook waren zijn we begonnen met de uitleg deze was hetzelfde als wat u gelezen heeft eerder in het verslag.

Toen we om half 1 vertrokken naar de Daaibooi Baai hebben we ons daar omgekleed. Om 1 uur gingen we het water in, Ik ging samen met John en Chantal met Karel. Omdat Chantal wat problemen kreeg met de ademhaling zijn John en ik verder gezwommen. Een beetje verder onder water zijn we op de grond gaan zitten en hebben we de oefeningen gedaan van het masker leegblazen en de automaat uit de mond halen.

Dit ging allebei goed, alleen had ik last van het zoute water in mijn ogen. Toen zijn we naar de rand gezwommen, hier gaat de bodem van het water opeens 1 tot 2 meter omlaag. Langs de rand zwommen mooie en grote vissen. Prachtige kleuren, we hebben rondgekeken en gezwommen.  Na een tijdje zijn we het water weer uitgegaan. In totaal zijn we 34 minuten onder water geweest.

Practische informatie:

Locatie:                       Daaibooi Baai

Tijd in:            13.04               Tijd uit:           13.45

Lucht in:          200                  Lucht uit:         100

Diepte:                        6 meter

Temperatuur:               28 C.

Buddy:             John

Tweede duik 30-11-09

Vandaag heb ik mijn 2de duik gemaakt. Dit was op het strand van porto Marie. Dit is in het weekend een druk bezocht familie strand maar op maandag ochtend was het er redelijk rustig. Bij de meeste duiken in Curaçao is het zo dat het water opeens erg omlaag gaat dit word een blauwe rand genoemd. Bij dit water is een kuil in de zee, van wel 20 meter diep. Karel en ik zijn over die kuil heen gezwommen en hebben daar een hoop visjes en koraal kunnen zien! Toen we richting het vlot zwommen hebben we nog een paar oefeningen gedaan

-                     masker klaren

-                     masker afzetten

-                     buddy breathen

-                     Vintippen

-                     Pivoteren

Bij het vlot zelf heb ik de set afgedaan en ben ik het vlot opgeklommen. Op het vlot heb ik de commando sprong gedaan met de set weer aan.

Praktische informatie:

Locatie:                       Porto mari

Tijd in:            1104                 Tijd uit:           11.40

Lucht in:          100                  Lucht uit:         40

Diepte:                        13 meter

Temperatuur:               28 C.

Buddy:             Karel

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade