10-03-2010

10 maart 2010 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Na iedere keer met pijn in me hoofd te moeten bedenken wat ik allemaal gedaan heb sinds ik de laatste blog geschreven heb, schrijf ik nu iedere dag in mijn kleine roze agenda wat ik ga doen, en wat ik werkelijk gedaan heb. Hieronder dus het volgende van dag tot dag. Omdat ik niet kan kijken waar ik ben gebleven gaan we verder bij 05-03

Vrijdagmiddag, een gewoone dag om stage te lopen bij Trunkdivers, vandaag was een speciale dag omdat er een bruiloft was in landhuis daniel zelf. Het pas getrouwde stel zag er nog dolgelukkig uit in de prachtige bruidskleren. Rond een uur of half 4 kwam Jennifer naar mijn stage toe om een duik te nemen in de hangmat en in het zwembad! Ik had nog nooit in het zwembad gezwommen, wel pootje baden en op een bedje zonnen maar werkelijk met mijn hoofd onder water was de eerste keer. Ook gelijk de laatste… het hele zwembad is meer gevuld met gloor dan met water. Nouja wie er van houdt ga je gang, maar ik liever niet. Toch hebben we even plezier gemaakt en zijn we erna weer bij de duikschool gaan zitten. Toen het eindelijk half 6 was liepen we naar de bus, onderweg nog de ingewanden van een leguaan tegen gekomen (ja zo gek zijn ze hier, ze rijden gewoon die mooie beesten dood) en daarna dansend op de bus gewacht haha! Toen de bus eindelijk er was thuis wat gegeten en heb ik me weer laten mee slepen naar Bermuda. Deze avond mezelf voorgenomen te genieten van een glaasje cola. Dit is Jennifer en mij ook gelukt en ondanks dat toch een leuke avond gehad! Rond een uur of 2 weer lekker in bed om zaterdag

Vroeg op te staan pannekoeken te bakken en daarna naar de stad te gaan om geld uit te geven, dat is ook goed gelukt. 2 nieuwe broeken, een pet gekregen, handdoeken met de vlag van curacao en ga zo maar door. S’middags nog even tijd gemaakt om samen met Denzyl een filmpje te pakken genaamd Dear John, wat een mooie film, huil niet snel maar moest bijna een traantje laten toen die naast het bed van zijn vader zat.. het voordeel hebben wij hier dat films eerder uit zijn als in Nederland, dus als die nog niet uit is en je m nog niet hebt gezien moet je zeker gaan kijken (het is wel een echte chickflick). Daarna zijn we nog even Punda in gegaan en heb ik van jennifer me verjaardags cadeau gekregen! Thanks. Ook gingen we kijken voor drank te kopen bij haar stage maar deze winkel was gesloten, dan maar weer pisang zuzu (de antiliaanse versie van pising anbong) want in de avond was het feest van Ruchama, zei zou maandag 24 worden en vierde het dit weekend. We hadden om 8 uur bij haar afgesproken, Toen we om 6 uur thuis kwamen is jennifer gelijk aan onze soep begonnen die overigens heerlijk was en ik ben een dutje gaan doen, was kapot moe van in de warmte te gaan shoppen. Eenmaal aangekomen bij Ruchama thuis hebben we tot half 12 daar gezellig gemaakt en daarna zijn we naar mambo gegaan, omdat het hier nog redelijk rustig was gingen we kijken bij asia de cuba (dat is overdag een restaurant en in de avond kan je daar chille) Nou daar waren alleen maar oude mensen dus daar was de helft van de groep  het ook niet mee eens, ja wat nou… toch maar weer terug naar mambo waar het al iets drukker was geworden. Daar tot een uur of 2 gebleven en toen eten halen bij the grillerrrr zoveel eten hadden jennifer en ik dat we het ECHT niet op kregen (de kat was gestorven) daarna wilde de mensen nog even naar het strand en om 5 uur eindelijk richting huis! Ik was kapot moe en moest zondag weer vroeg op om  naar stage te gaan.

Daar zat het ook niet mee, Alex ging duiken Karel ging duiken en het was best wel druk. Geen tijd voor een middag dutje dus. Na de hele dag een beetje gewerkt te hebben vroegen jaap en henk jan of ik mee ging bij hun eten en daarna naar wet & wild. Eigenlijk wilde ik uitrusten en rustig aan doen dit weekend maar dat aanbod kon ik echt niet afslaan. Toen ik ben jaap aan kwam was de vriendin van Diede aangekomen (Floor) met haar kennis gemaakt en daarna met jaap heerlijk eten gemaakt (toch? Haha) toen we klaar waren om naar wet & wild te gaan wilde jaap niet meer mee, hij was moe en moest rusten. Wij vertrokken en mijn spullen gedropt. Een maal aangekomen hebben we er een gezellige avond van gemaakt, weer lekker genoten van mijn bekertje met cola! Even later kwamen Jennifer Ruchama Nan en Joyce ook nog naar wet & wild en hebben ze bij ons gestaan. Tijdens het dansen hadden we een man gespot met een v hals tot aan zijn navel! En dat niet alleen we hadden het vermoeden dat die zijn borsthaar ook nog scheerde! Floor kon de nieuwschierigheid niet tegen en ging het vragen, bleek dus dat hij 5 zussen had en echt niet de deur uit mocht als hij zijn borsthaar had geschoren! (nou dames ik weet niet hoe het bij jullie zit maar uuuhmmm, ik hou daar niet zo van haha) Floor kwam niet meer van hem af tot dat we om kwart over 12 hadden besloten om te gaan. Om 12 uur nog even allemaal Ruchama gefeliciteerd en erna kapot moe naar huis gegaan!

Gelukkig had ik Maandag een vrije dag. Samen met Jennifer en Floor hadden we afgesproken naar playa forti te gaan om daar van de meest besproken 11 meter hoge cliff af te springen. Nou toen we aan kwamen hadden we onze twijfels want het was echt HEEL hoog en we vroegen ons af of het water wel diep genoeg was! Dus wij gingen eerst naar het strand om naar de rots te zwemmen en te kijken of je daar wel diep genoeg het water was. Dat was zo maar toch nog even voor de zekerheid na vragen bij het restaurant. Floor die van te voren had gezegd dat ze niet zou gaan springen bleef beneden om foto’s te maken! Jennifer en ik stonden booven met een hardslag van 10000 slagen per seconde! Ik MOEST springen, ik had iedereen verteld dat ik het ging doen en kreeg het niet over mijn hart om die mensen te gaan vertellen dat ik niet durfde, maar ik had wel even een brok in me keel, toen ik op het punt stond te zeggen dat ik niet wilde gaan springen heb ik het toch gedaan! Aaaahh daar ging ik haha voor dat ik het wist was ik alweer boven water hihi nou jennifer, want die stond nog boven om als 2de te springen ! J toen zei ook was gesprongen en iets te plat met haar benen op het water kwam zijn we terug gezwommen naar de kant, even hadden we allebei last van onze billen maar dat ging vanzelf over. Nou het strand was niet zo denderend dat we daar wilde blijven dus zijn we samen met Floor Jennifer en ik naar kleine knip gereden. Hier hebben we even heerlijk in de zon gelegen en uit gerust ! erna naar het huis van Floor en toen gingen we Jaap ophalen van het werk om te gaan kijken voor een nieuwe puppie, na lang zoeken eindelijk het huis van die vrouw gevonden en het hondje bekeken, omdat jaap en die vrouw het niet eens werden over de prijs zijn we zonder puppie weer gegaan. Nou dan maar naar de MAC om het verdriet weg te eten met ijs, komen we bij de MAC is de ijsmachine kapot! Dat meeen je niet. Zijn we helemaal naar de andere mac geregen om daar te genieten van een flurry. Toen we op de parkeerplaats stonden te genieten van ons heerlijke ijs reed er een auto langs en opeens BAM kregen ze een klap band. Heel appart om een keer gezien te hebben. 2 dames stapte uit de auto en waren aan het lachen (LACHEN!? Ik zou huilen!) omdat jaap een te goed hart heeft ging die vragen of ze misschien hulp nodig hadden. NIET DUS ze konden het makkelijk alleen aan en waren nog bij aan het komen van het lachen. Wat een ondankbare mensen op deze wereld. Erna heeft jaap ons thuis af gezet en hebben we nog even onze post bijgewerkt.

Dinsdag weer lekker een dagje vrij, dit is DE dag om uit te slapen, heb bijna de hele dag op mijn bed gelegen, met mijn familie gepraat en tussen door ook nog mijn kamer opgeruimd. Pfoe wat een zwaar leven. Weet niet hoelang ik dat vol hou haha! Na het eten zijn Jennifer Ruchama Nan Joyce Irene en ik naar de film gegaan. Legion heet die film (triller horror) wisten wij veel dat die zo kapot eng zou zijn! Het gaat over engelen die naar de aarde worden gestuurd om de mensheid uit te roeien maar 1 man heeft zich tegen hen gekeerd en gaat dan een paar mensen proberen te redden tegen de duivels die het kind van een van de vrouwen willen vermoorden. Een paar goeie schrikmomenten kwamen er wel in voor maar verder was het een goeie film. Erna zouden we eigenlijk nog naar ai caramba gaan maar Irene ging naar huis en ze heeft mij en jennifer thuis af gezet. Beter ook want het was al 12 uur en ik was Kapot moe. Lekker slapen. Niet dus, werd iedere keer wakker en werd niet echt uitgerust wakker. Nou zit ik weer op mijn oude vertrouwde stage plek mijn blog bij te werken en emails te beantwoorden.

Hoop dat ik jullie goed op de hoogte hou hihi en nog maar een paar weken dan ben ik alweer terug in NL. X

PS. ik ben vergeten een vierde album aan te maken. nu zitten alle foto's van maand 3 en 4 in een album, de foto's van maand 4 (de nieuwe) komen gewoon in album vierde maand OKE

1. Jaap:
    11 maart 2010
    nou wat kun je blogs schrijven zeg!! maar het eten wat we gemaakt hebben was zeker lekker, vooral de kip:p
  2. mams:
    11 maart 2010
    Joehoe, ik ben er bijna!!! kus mams
  3. jennifer:
    12 maart 2010
    we hebben leuke dagen gehad deze week
    en wat worden wij verwend door de mensen om ons heen, zeg eerlijk. we worden overal heen gebracht...behalve naar stage....en we krijgen eten en we hebben elkaar:D