04-04-10

5 april 2010 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Weblog: 04-04-‘10

Woensdag weer een lekker dagje stage, onderweg naar huis zat ik in het busje en reed een pick up met achterin volgeladen met mensen ons voorbij, een kilometer of 2 verderop reden we langs die zelfde pick up die langs de kant stond met een lekker band, hoe kan dat nou? Al die mensen in de achterbak en een lekke band rara, in de avond nog even lekker thuis gerust en weer gaan slapen

Donderdag hadden amanda en ik afgesproken om in de ochtend naar het strand te gaan en erna zouden we met een groepje naar de stad gaan om foto’s te maken in de klederdracht van curacao, het strand ging helaas niet door omdat we de bus van half 11 niet meer zouden halen en om 3 uur af hadden gesproken in de stad, dus moest er een andere planning komen, om 12 uur hebben we besloten naar de stad te gaan en te gaan winkelen voordat we de foto gingen maken, ik ging de lipgloss kopen die ik al een tijdje wilde hebben en daarna gingen we met denzyl (die mee ging met ons naar de stad) naar zijn oude werk om een check op te halen, er lagen weer 2 cruise boten dus in de stad was het weer hopi druk. Op de check moesten we veel te lang wachten en amanda en ik hadden zin in een fruitshake, dus we zeiden tegen denzyl dat we hem wel zouden ontmoeten in het riffort, waar ook de foto werd gemaakt om 3 uur.

Toen gingen amanda en ik naar het riffort om haar de mooie plekjes te laten zien van de stad. Dit gedaan en gewacht tot die andere er waren om de foto te maken, samen met fabiola jennifer denzyl en ryan gingen we op de foto in deze prachtige klederwaren, ik heb 1 foto gekocht en die andere nog een paar extra. Wat een resultaat en een mooie afsluiting voor jennifer die vrijdag naar huis ging.

Na de foto gingen we nog even een fruitshake halen (ja alweer want die dingen zijne echt verrukkelijk) ik was moe, en wilde naar huis, had ook erge honger, dus thuis aankomen even op msn en daarna gelijk de hamburgers in de frietenpan, ik had voor iedereen broodje hamburger en frieten gemaakt en daar hebben we heerlijk van genoten. In de avond was als afscheid dat iedereen naar cinco ging. De nieuwe landmachters waren ondertussen ook al aangekomen dus het was hopie hopie druk. Niet normaal, bijna benouwd. Wij gingen boven staan maar ivm geluidsoverlast waren de ramen niet open, geen frisse lucht voor ons dus. Toen henkjan en jaap nog waren gekomen ben ik bij hun gaan staan en hebben we er een leuke avond van gemaakt. In de nacht met jaap en henkjan mee naar huis gegaan om daar te gaan slapen en vrijdag lekker vroeg in de ochtend te gaan duiken (10 uur bij de duikschool) we gingen duiken op een strandje naast het sea aquarium, met als resultaat dat we de dolfijnen konden zien als we op de kant stonden, beter kan je het bijna niet hebben.

Onder water was helaas geen dolfijn te zien omdat het te ver was (of ik heb door het verkeerde gaas heen gekeken!) toch een hele mooie duik gehad met camera en schildpad, hopelijk zijn de duikfoto’s nu mooier dan de vorrige keer toen ze allemaal mislukt waren. Toen we klaar waren ging ik weer mijn dag doorbrengen op stage heeerlijk, weet echt niets beters meer te doen met mijn leven. Op de terug weg was het weer een mooi verhaaltje in de bus. Omdat het goede vrijdag was reden er niet veel busjes, ik had geluk en had binnen 10 minuten toch een mooi busje gevonden die me naar mijn huisje bracht. Toen ik in stapte zag ik geen bus chaufeur, ik zag alleen maar vet.

Wat was die man dik hey! Geloof dat ik er wel zo 4 / 5 keer in pas als het niet meer is, en dat zit dan achter het stuur. Tot mijn grote verbazing en ook de eerste keer sinds die 4 maanden dat ik hier ben gingen we ook nog eens tanken, dat koste extra tijd maar ja ik kwam thuis en daar ging het om, het duurde wel 3 minuten tot de bus chaufeur uitgestapt was samen met al zijn kilo’s pfoe, daar liep die dan, voorover gebogen als quasimode van de klokkeluiders van de notre Damme. Hehe. Ging die tanken, en wel voor 10 gulden (4 euro) dat was dus ook niet de moeite waard, als die man met iedereen van zijn klanten gaat tanken, heeft niemand meer zin om met hem mee te rijden als het zolang duurt. Toen weer de bus in, en je raad het al, de hele bus ging opeens een beetje scheef hangen, niet gek als je zo veel vet hebt, maargoed. Eindelijk thuis aangekomen ging ik lekker koken, weet al niet meer wat ik gemaakt heb maar het was goed te eten. (oja swarma) altijd lekker maar niet zo lekker als bij een kraampje.

Toen we heerlijk van ons eten aan het genieten waren moest amanda natuurlijk weer even de aandacht trekken door met haar krachtige armen de vork over te breken, ja amanda we zijn niet zo rijk dat we voor ieder persoon een reserve vork hebben dus dat word eten met de handen haha, wat een grap.

Ook ging die dag jennifer naar huis, wel jammer want het was een leuke tijd met haar. Zelf was ze wel blij om naar huis te gaan, dat begrijp ik heel goed want ging liever gister dan vandaag met haar mee naar huis. Ze was nog zo lief om voor mij iets achter te laten. Dat vond ik echt een leuke verassing, (bedankt meid! ) s’avonds gingen we niet meer naar bermuda iedereen was een beetje moe, en amanda en ik moesten de volgende dag weer volop aan het werk. Lekker filmpje kijken thuis dus. Dat werd Confecions of a Shopaholic, goeie film, ook al weet je precies hoe die gaat en heb ik hem ondertussen al 3 keer gezien. Erna lekker het bedje in gedoken om de volgende dag te werken. Ofja wat je werken noemt, de dag was aangebroken dat ik nog 3 weken op dit eilandje ben, want jaa 24 april zit ik alweer in het vliegtuig naar het regenachtige Nederland. Met jaap had ik afgesproken dat ik na stage naar hun zou gaan. Heerlijk samen eten maar van te voren nog gezellig met henkjan samen op mijn msn.

Wat hebben we gelachen, haha haha. Toen diede en Floor thuis kwamen gingen diede en ik koken, ofja ik heb alleen de kip gesneden want toen gingen Floor en ik ervan door om iets te kopen bij de snack, gelijk even wat gedronken en toen we thuis kwamen was het eten klaar.

Lekker gegeten en nog een leuke avond gehad, Floor en diede gingen nog naar mambo maar ik en de rest hadden geen zin en bleven thuis. Nog een goed gesprek gehad met jaap en rond een uur of half 1 gingen we eindelijk slapen, heerlijk een diepe slaap gehad en om kwart voor 7 (JA ECHT ZO VROEG) wakker gemaakt te worden door jaap, toen lekker even op msn gepraat en met jaap. Om 8 uur gingen we opstaan en heeft hij een heerlijk ontbijt voor me gemaakt, die ik heb opgegeten en erna ben gaan douchen zodat we om 9 uur konden vertrekken, we gingen eerst alex ophalen omdat zijn auto kapot is, en erna gingen we naar de duikschool, hun gingen duiken bij watamula en ik ging me dag doorbrengen bij de duikschool. Hier zit ik nu dan weer, mijn blog te typen en mijn email’s te beantwoorden.

Omdat Jennifer naar huis is en we altijd de foto’s maakte met haar camera zullen die foto’s nu weer afnemen. Mijn camera is nog steeds in Nederland dus daar kan ik hier geen foto’s mee maken. Wel heeft amanda een camera en zal ik proberen zoveel gemaakte foto’s ook op mijn blog te plaatsen, maar het worden wel minder dan de aantallen in de 2 maanden dat jennifer ons nog gezelschap hield.

Verder wil ik iedereen nog een fijne Pasen wensen, veel plezier met eieren zoeken en schilderen en ik zal aan jullie denken terwijl ik weer lekker in het zonnetje op mijn laptop zit.

Kusjes en tot snel. Als ik eindelijk weer in Nederland te vinden ben.

1. Truuske:
    5 april 2010
    Hey Du!!

Zo het zit er bijna op he? En achteraf gezien viel het volgens mij wel mee toch? Op het intercamp tijdens de pinksteren kunnen we lekker bijkletsen want Truusje gaat mee.... yoehoe!!! (of niet natuurlijk) Vincent had voor teveel mensen geboekt en nu is er plaats over en zullen Hermien en ik gaan koken voor jullie. Boh dat is vet...De scouts met kookstaf op kamp.
    Maar eerst moet jij je stage afronden en weer heelhuids aankomen in Nederland. Geniet nog van deze laatste paasdag in de zon met je laptop op schoot, ga je zien!!!
    Dikke kus en knuf,

Truus

ps. wie is Sjors?? Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
  2. jennifer:
    7 april 2010
    wat is dit "swarma"? nrfprl jr shoarma? anders weet ik het echt niet, niemand denk ik.

en volgende keer weer ik nog 2! andere antilliaanse woordjes in je blog zien naast "hopi"!!!.

en ja...ik zit lekker thuis, maar denk wel aan de leuke tijden die we gehad hebben op Curaçao. en ja ik maak altijd zoveel mogelijk foto's...dat zijn mijn memories...maar niet iedereen is zo, en Amanda maakt liever foto's van haar zelf hahaha grapje.

veel plezier...nog maar een paar weken :D

oja fruitshake= Batido (je moet wel de juiste benaming gebruiken he kind)