31-03-10

1 april 2010 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Nou het is alweer een week geleden en tijd om een nieuwe blog te schrijven, het word steeds meer aftellen hoe mooi en lekker het hier ook is op Curaçao. Toch wil ik graag terug naar Nederland, en gelukkig zit mijn tijd er bijna op (yeah)

Afgelopen woensdag had ik weer een dagje vrij en heb ik lekker een rustdagje gehad. In de middag kwam Sjors even langs en s’avonds prei schotel gemaakt samen met amanda, die ook nog steeds geen negatieve punten heeft laten zien in ons huisje J prei schotel uit een pakje, niet zoals ik gewend ben van thuis met bladerdeeg maar gewoon met aardappelen en kerry saus. Anders maar ook lekker. Tegenwoordig doen we met het hele huis samen koken. In het begin ging het een beetje rommelig maar sinds kort wat beter.

Donderdag was ook een mooi dagje, marijke had thuis 2 bonnen gekregen van het Kura holanda museum in otrobanda, grratis entree dachten wij. Nou NIET DUS zat daar een of ander oud vrouwtje aan de kassa die de bonnen echt niet kon accepteren, nou dat was dan weer 15 gulden, zo onder onze neus verschoten. Daarna gingen we even naar de stad waar ik de heerlijke lipgloss van victoria’s secret heb ontdenkt die naar kersen smaakt. Wat wil je nog meer. Helaas was het zoooo druk in de stad door al die cruiseboot toeristen dat je een half uur in de rij moest staan en dat zag ik echt niet zitten voor een klein tube met lipgloss. Andere keer dan maar. toen zijn we samen met de zusjes van jennifer die hier op vakantie waren naar denny’s gegaan om daar wat eten te halen, nou ik niet hoor het is daar ijs koud en had totaal geen honger, thuis gekomen had Frits voor ons allemaal gekookt. Maar goed dat ik geen denny’s had gekocht !

In de avond was het weer CINCO tijd, samen met de zusjes van jennifer gingen we op stap. Het kon niet mooier wezen, toen we de 10 gulden entree hadden betaald stond een meisje ons op te wachten om gratis VIP kaartjes uit te delen in ruil voor een email en telefoon nummer kregen wij de vip pasjes zomaar met ons mee, dat is dan de rest van 2010 gratis entree, niet meer wachten op de rij en bewaakt parkeren YES. Dat scheelt weer geld. Later op de avond kwam Sjors ook nog even naar cinco en om 1 uur zijn we lekker naar huis gegaan om te slapen J

Vrijdag weer lekker uitgerust en gewerkt aan mijn opdrachten voor school. Want dat moet ook gebeuren en dat moet ook klaar zijn voordat ik terug ga naar Nederland (want dan zie ik het echt niet zitten nog op het laatste moment me verslagje af te maken) Sjors ging die dag samen met een vriend een tattoo laten zetten en kwam die in de avond nog even laten zien. Echt mooi geworden, voor de latere avond hadden wij kaartjes gekocht voor KEMPI, een Nederlandse rapper, nou toen we daar aankwamen was het super rustig, ze schonken alleen maar wodka en bacardi dus een dronken avond zat er ook niet in voor mij. Wachten en wachten op kempi en uiteindelijk een leuk optreden en daarna op de foto, achteraf die foto’s bekeken… wat is die gast lelijk hey! Niet normaalll !!! haha. De volgende dag even met Sjors naar de winkel en toen gingen we samen met jaap diede henkjan en Floor bbq-en op een verlaten strandje bij jaap tegenover. Het strand heet playa marsenilla (ofzo) dat is een giftige boom die daar ook te vinden was, toch wilde Henkjan en Sjors kampvuur maken van die bomen, en dat hebben ze later op de avond wel gemerkt. Om 10 uur nog even genieten van het heerlijke koude water. En daarna weer richting huis, met zijn 6e in de auto van jaap, inclusief de spullen die we allemaal mee hadden genomen, toch weer een geslaagd dagje geworden hoor jongens, lekker samen met Sjors en jaap in een 2 persoons bed geslapen en de volgende dag ging de wekker alweer om 6 uur. De jongens gingen naar klein curacao. Pfoe pfoe dan ben ik echt me bed niet uit te krijgen!

Toch maar opgestaan en thuis laten afzetten, daar in me pjama lekker verder geslapen om weer optijd op te staan voor een heerlijk dagje stage, ook niet te vergeten was het de verjaardag van me lieve zusje 20 alweer, eindelijk geen tiener meer heh doos. Haha. De laatste dag van een leuke week en de volgende week begint weer een volle stage week, alleen maar stage stage stage

Maandag hebben we met z’n alle boodschappen gedaan, en zo is het makkelijker te bepalen wat iedereen gaat koken, het was niet te doen om het avond eten iedere keer bij de toko te  halen want zoveel keus hadden ze daar ook niet. Dinsdag met stage mee naar vearsenbaai om op de auto’s te passen. Zat ik daar gezellig met een vrouwtje te praten kwam er een antiliaanse man even zijn wekelijkse wasbeurt doen in de zee, nou ? ik weet niet of je schoon wordt van al dat zout haha ! nou is het alweer woensdag en zit ik weer op stage, morgen eindelijk een dagje vrij,

Gaan we naar het riffort foto’s maken met de klederdracht van curaçao en daarna inkopen doen bij de verzorgings spulletjes van victoria’s secrett. Moet mezelf toch een beetje verwennen de laatste weeken op curaçao.

Oja. Voor iedereen die geld heeft gegeven voor Jimmy, hij is op dit moment naar zijn familie in haiti, komt 8 april weer terug. Verder heeft die van te voren nog een aantal keren gebeld en alles gaat goed. Bedankt.

ayo

1. jennifer:
    1 april 2010
    beetje saai dit keer, beetje te serieus, maja wat gebeurd is, is gebeurd.

ik heb ook een nieuwe blog he

doei
    nog paar dagen en ik ben weggiieessss