23-03-10

23 maart 2010 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Zo, mama is weer naar huis en hier is dan weer een blog van wat ik deze weken heb beleefd:

Donderdag 11 maart: vandaag weer een heerlijk dagje op stage, Floor zou langs komen en hebben even gezwommen in het water, lekker meiden praat gehad en daarna weer een rustig avondje thuis doorgebracht. Geen Cinco iedere week meer voor mij, heb het nu wel even gehad en ben toe aan rust, ben tenslotten oud en begin een beetje te verslijten. Moet zuinig aan doen met mijn lichaam haha! Vanaf vrijdag had ik vrij omdat mama vandaag aan zou komen met het vliegtuig. Samen met jennifer ging ik de prullebak opruimen, doordat wij niet altijd het hek sluiten komen er af en toe honden die het grappig vinden de hele prullebak ondersteboven te halen. WIJ niet dus. Vanaf nu het hek gesloten houden haha nou dat was een hele beleving, met een goede instelling wilde we de eerste dingen in een nieuwe zak doen, maar tot overmaat van ramp zat eronder een familie maden gezellig thee te drinken!!! Aarh wat moeten we nu doen, wij gelijk op msn om de buurjongen te hulp te roepen, we brachten het iets dramatischer dan het was zodat die gelijk zou komen, en dat deed die. Maar helpen no way. Hij ging ons vertellen what to do. Mijn god dit had ik nog nooooit mee gemaakt. Maarja alles moet een eerste keer zijn. Ieuw. Dat pretje had ik liever overgeslagen. Daarna gingen we naar hooks hut om lekker op het strand te liggen en ernaast is het hilton zodat ik mama en marijke gelijk even welkom kon heten op het eiland. Erna naar huis en de volgende dag met mama en marijke naar de stad om inkopen te doen voor mijn verjaardag YEAH ik word 18. dat word dus nieuw CK ondergoed ipv duiken met de dolfijnen haha ! ik heb daar tot op de dag van vandaag nog steeds geen spijt van. Gelukkig. In de avond gaf ik een feestje voor mijn vrienden, maar eigen feestjes zijn nooit zo geslaagd als feestjes van anderen. Toch wel een beetje fun gehad en om 2 uur ging iedereen richting mambo, behalve jaap diede Floor en henkjan, zei gingen naar huis en Frits Sjors en ik gingen ook niet meer mee naar mambo, had het wel een beetje gezien. Genoeg gezelligheid gehad voor die avond. De volgende dag lekker naar het hilton hotel om daar met mama me verjaardag te vieren, cadeautjes van thuis uitgepakt en natuurlijk even gezellig gehad met mama en marijke. Maandag weer een afspraak in de stad om lekker te winkelen met mama en marijke. Dinsdag 16 maart had ik om half 9 met mama afgesproken in de stad waar we samen zouden ontbijten en erna naar de likeur fabriek van curacao zouden gaan. Bij het onbijten ging het al een beetje mis. We hadden in een boekje gelezen dat je leuk en gezellig kon eten bij de buren, toen we daar vroegen naar ontbijt kon dat pas vanaf half 10. nouja half uurtje wachten ging dan nog wel. Lekker ons sapje opdringen en dan maar ontbijten en vertrekken. Krgen we de kaart konden we alleen de special bestellen wat voor ons allebei echt te veel was. Dan maar doorschuiven naar plein vafde wilhelmina, waar we al die tijd dat we aan het wachten waren mensen heerlijk hadden zien ontbijten. Daar hebben we dan ook een lekker broodje gegeten en erna de bus gepakt naar de likeur fabriek. Hier hebben we een poosje rond gekeken en likeur geproefd en gekocht. Erna nog een half uur lopen zoeken naar een bushalte en eindelijk op de terugweg naar de stad. Wat waren we kapot. Maar de bus van mama zou pas rond 1 uur komen. Nog maar even een fruitshake gedronken en toen kwam de bus van mariot eerder waarmee mama terug naar het hotel kon reizen. Thuis nog even lekker geluierd en in de avond zouden we met ons nieuwe huisgenootje amanda naar campo alegre gaan. Zei heeft geen idee wat daar te beleven is en staat haar nog heel wat te wachten. Helaas ging dat niet door en zijn we alleen maar naar ay caramba geweest wat ook gezellig was. De volgende dag woensdag hadden mama en marijke een auto gehuurd en hadden we om half 10 afgesproken bij mij te ontbijten, heerlijk een eitje voor ze gebakken en brood en beleg klaar gezet. Erna gingen we met de auto kijken bij mijn stage en hebben we daar even wat gedronken. Toen door naar shete boka waar we 2 van de 4 natuurwonderen hebben bekeken. Erna zijn we bij jaanchies wat gaan eten waar we allemaal een klein stukje leguaan konden proeven en daarbuiten nog een eigen gerechtje hadden besteld. Nou ik had draadjes vlees en een half uur erna was ik nog steeds de draadjes tussen mijn tanden uit aant halen. Ik hou niet van vlees! Erna even gedag zeggen bij het resort van chantal en toen door naar grote knip beach. Lekker uitrusten om om 4 uur weer te vertrekken naar otrobanda waar we een rondleiding kregen van een gids. Ik had er niet veel zin in maar vond het achteraf toch wel interessant. Erna lekker piza gegeten bij de piza hut en terug naar het hilton. Daar hadden we met Sjors afgesproken wat te gaan drinken en was ook een geslaagde avond geworden. Toen weer naar huis om de volgende dag mijn gezicht weer eens te laten zien op stage, erna lekker film gekeken maar omdat de stroom uit viel konden we de film niet af kijken want daar was ik natauurlijk niet op voorbereid en de accu van mijn laptop was natuurlijk weer leeg. Toen was het dus tijd voor Sjors en mij om lekker te gaan slapen, dat hebben we ook gedaan en misschien wel te diep! In die nacht waren 2 van onze huisgenootjes (lisa en Sanne) overvallen voor onze deur. Er was een man uit de auto gestapt die hield een pistool tegen hun aan, en zei moesten het geld en alles wat ze hadden afgeven. Dit gedaan maar in de beurs zat ook de sleutel van ons huis, zei konden dus niet meer naar binnen en wij hadden meer kans op inbraak omdat iemand onze sleutel had. Dit werd de volgende dag opgelost maar eerst werd iedereen uit het huis wakker gemaakt en moest met de politie praten ( nou wij waren dus niet wakker te krijgen, ik weet niet hoeveel moeite ze hebben gedaan maar ik heb er niets van gemerkt ) de volgende dag belde Karel om half 9 op om te vragen of er bij ons iemand was overvallen (nou ik wist van niets want lag nog altijd lekker in mijn bed) maar zodra ik opstond kwam jennifer me het hele verhaal vertellen, ik dacht dat ze een grapje maakte maar niet dus. Want 2 uur later kwam die man met het nieuwe slot. Pfffffffff voor onze deur, dat maakt het wel heel erg dichtbij ook al weer ik altijd dat ik ook overvallen kan worden en gewoon mijn geld en spullen af ga geven. Die vrijdag had ik lekker vrij en ging ik met jennifer en nan naar de struisvogel boederij. Omdat we niet wisten welk busje we moesten pakken en joel en broertje heeeel lief aan hebben gekeken gingen zei ons brengen, op de heenweg zagen we de weg die we op de terug weg moesten lopen dat werd onze dood! Daar aangekomen kwam joyce net met haar ouders eruit, ze vertelde ons dat er niets aan was en dat die beesten kaal waren. Nou moesten we daar dan 17.50 voor betalen. Wij gingen het toch doen en daar hebben we zeker geen spijt van. Met een gids kregen we een rondleiding door het park en hij vertelde allerlei leuke dingen over de beesten, wist je trouwns dat ze echt heel dom zijn? Kan ook niet anders met zon kleine kop. Daar passen niet veel hersenen in haha ! ook konden wij de beesten voeren, op een ei staan en omdat de gids zich niet lekker voelde maar was normaal wel kon is rijden op een struisvogel, dat wilde we eigenlijk doen maar dat feestje ging niet door en we zijn niet van plan nog een keer terug te gaan om dat tering eind weer te lopen. Toen we klaar waren gingen we een struisvogel burger eten, die gingen we met zijn alle delen, want we wilde gewoon kijken hoe het smaakte. En dat was niet verkeerd. Ik zou het niet iedere dag willen eten maar zo voor een keertje was het goed te doen. Toen voorbereiden op de tocht naar huis. Zonder water of ander drinken gingen we de weg naar huis tegemoet. Onderweg gingen we nog naar een winkel waar ze kunst maken van curacao. Hier even rondgekeken om de tocht te onderbreken met iets leuks. Verder lopen was toen de bedoeling, altijd wachtend op een auto gingen we ons voorbereiden om te liften. En dat hebben we ook gedaan, de eerste auto die stopte was een vrouw met haar zoontje ze woonde als 15 jaar hier op het eiland en ze heeft ons afgezet bij het voetbal stadion van curacao, ze melde ons even dat als we op de eerste bushalte hadden gestaan we wel een uur hadden kunnen wacht op een bus NOU DAAR ZATEN WE ECHT NIET OP TE WACHTEN! Gelukkig hebben we haar ontmoet en zijn we veilig in Punda aangekomen. Daar hebben we kaartjes gekocht voor kempi die aanstaande vrijdag optreed in Vila Maria. In de avond gingen we naar het optreden van Denzyl kijken, toen die eindelijk om 10.15 ging spelen klonk het geluid van echte rock muziek door de speakers, nou wij stonden natuurlijk vooraan om denzyl te suporten maar achter ons gingen de mensen helemaal stuk, elkaar slaan vechten beetje tegen elkaar aanbotsen. Ook waren die vrijdag de zussen van Jennifer aangekomen en omdat zei erg moe waren zijn we naar 1 liedje weg gegaan. Zei gingen naar huis en zouden ons afzetten bij bermuda. Waar we een lachwekkende avond tegemoet gingen. In het begin hadden we al een vrouw gespot die op een heel apparte manier ging dansen, maar ze kreeg wel de aandacht van iedereen, later op de avond stond ze op het podium te dansen, zo fanatiek dat haar rokje een beetje te ver om hoog schoof en iedereen het kon zien. Tegenwoordig hoef je dus niet meer naar campo maar kan je de dames gratis op pikken bij de uitgaansgelegenheden. Haha. Om 12 uur echt kapot belde we Sjors of die ons kon komen halen, om 1 uur eindelijk naar huis en lekker slapen. Dit was ok de dag dat mama en marijke weer op het vliegtuig waren op weg naar Nederland. Het was een geslaagde week dames. De zaterdag is aangebroken, nog 5 weken en het is alweer tijd om naar huis te gaan maar die dag gingen we een mooie dag tegemoet, we zouden naar de blauwe kamer gaan met de boot, heerlijk een dagje varen op zee. Daar angekomen hadden we om 3 uur de boot en gingen we snorkelen in de blauwe kamer, hier leuke foto’s gemaakt en lekker gezwommen. Daarna terug naar het strand en richting playa jeremi gevaren waar je het eiland vanuit een andere kant kan bekijken, prachtig. Toen weer terug bleef ik samen met jennifer op het strand, alle jongens gingen met de boot mee en die andere meiden gingen samen naar huis. In die tijd hebben jennifer en ik gepraat met elkaar en gezellig gehad, toen we op het briljante idee kwamen de auto ergens anders te parkeren moest jennifer even wennen om in een automaat te rijden. Hahaa, wat een grap. Toen stonden we daar met de muziek aan te wachten tot ze in paniek de auto gingen zoeken, wij wachten en wachten, gingen we terug om te kijken of het busje van de boot er nog stond WHAT geen busje… ze zijn toch niet langs ons geregen want wij konden echt niet terug naar huis rijden met die auto! Gelukkig pffffffff wat een opluchting, ze waren net de boot op de auto aan het leggen. Wij snel in de auto zitten en wachten tot joel zijn auto ging zoeken. Toen kwam die aangelopen wij lachen. En ik ging de auto terugzetten waar die stond, hoe gemakkelijk rijden in een automaat. Ik had in de huur auto van papa al een beetje geleerd, maar toen ik in de auto van joel zat leek het alsof ik al jaaaren kan rijden ( haha ! ) toen op weg naar huis en gingen we bbq-en toen om 11 uur eindelijk het eten kwam had ik al geen honger meer en heb ik mezelf genoeg gedaan aan een broodje met salade. Toen de volgende dag weer naar stage omdat Sjors en jaap gingen duiken naar 51 meter, ik wilde ook super graag mee maar mocht niet van Karel omdat de duikschool dan niet open was. Shit hey, had ik daarvoor geruild met lesley!? Sjors had last gehad van stikstofroes (die je op kan lopen als je dieper duikt dan 25 meter) Jaap stik jaloers en hij gaat de volgende keer als ik ga duiken mee, om nog eens te proberen en te ervaren hoe een stikstofroes voelt.  Toen de hele dag op stage gezeten en tussen de middag nog even gezelschap gehad van Sjors en jaap die erna thuis hamburger gingen eten, en erna naar het strand zouden gaan. Toen ze weg waren en anderhalf uur later belde of ik mee ging zei ik dat ze me op konden halen bij de duikschool. Na stage lekker naar daaibooi baai gegaan om daar nog even te zwemmen met de zonsondergang. Dat is pas echt genieten. Toen naar huis waar ik nog even samen met amanda en Frits heb gegeten en toen maar weer film ben gaan kijken. Gister overdag gewoon weer naar stage en erna snel eten om de film van half 8 nog te halen in de bios. Our familie wedding. Leuke film. Erna nog even de film van eergister afgekeken en lekker gaan slapen. Vandaag ook weer een heerlijk dagje op stage en daarna tot zondag lekker vrij. Lang leven de lol.