301109

1 december 2009 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Gister was het zondag, helaas geen vrije zondag voor mij! zaterdag avond was ik nog met debby en Judith naar een discotheek geweest, ik was zo moe dat ze me om 12 uur al naar huis hebben gebracht (hihi) toen heb ik lekker geslapen en zondag ging weer de wekker om de bus naar landhuis daniel te pakken. Daar aangekomen ben ik met karel naar huis gegaan om me stage opdrachten te bespreken. Dit hebben we gedaan en hij heeft me een paar filmpjes en foto;s laten zien die we woensdag kunnen gebruiken! en die ik ook voor me stage verslag kan gebruiken. Hier ben ik ook al aan begonnen.

Toen ik thuis kwam (na lang wachten op een busje!) ben ik met Judith nog even naar mambo beach gegaan, dat was heel gezellig. hebben we wat gedronken en gezellig naar andere mensen gekeken!

Vandaag moest ik ook weer werken. Vroeg op dus. Eenmaal daar aangekomen kwam karel om half 11 en gingen we duiken. Dit was heel leuk! Hier in curaçao heb je op sommige duikstekken een kuil in de zee. hier zijn we overheen gezwommen en hebben super mooie dingen gezien. Toen we langzaam terug keerde hebben we een paar onderwater oefeningen gedaan. Met het trimmen had ik nog wat moeite maar voor de rest ging alles goed!

Bij het  vlot aangekomen gingen we daar oefeningen doen met uit het water klimmen. Nadat ik het vest had uitgedaan en op het vlot zat moest het natuurlijk ook weer aan. terwijl ik zat heb ik het vest aangedaan. Looooodzwaar! met de hulp van karel ben ik gelukkig overheid gekomen! want dat was me alleen echt niet gelukt! toen we terug gingen heb ik nog met Veronica gepraat (de andere stagaire) zei heeft me een aantal dingen in het papliamento geleerd, best een leuk taaltje, maar veel mensen zeggen dat het op spaans lijkt. Nou de woorden die ik in het spaans weet verschillen een hoop van het papliamento.

Toen ik thuis kwam van het werk ben ik samen met Raneen een andere huisgenoot uit eten gegaan, heb ik een lekkere italiaanse salade gehad met mozarella! deed me wel aan thuis denken!

Nu zit ik op me kamer en ga ik zo nog even wat lezen. Groetjes ! XXX

1. Truuske:
    Hey Du!!

Zo leuk om je blog te lezen en dat jij je ervaringen deelt met ons hier in dat koude kikkerlandje. Leuk dat het duiken je goed bevallen is. Je gaat zeer zeker ook nog wel een schildpad zien. Ik heb je nog niet gehoord over het vroege donker worden, of vind je het niet raar? Mij viel dat direct op. Normaal kan je hier in de zomer tot 23.00 uur buiten zitten en dan is het aan het schemeren. En daar is het pats boem donker... Papiamento is een combinatie van Nederlands, Portugees, Spaans en volgens mij nog een taal maar die ben ik ff kwijt... Dus zaterdag was het voor jou vroeg mita bai kas (naar huis) hahahaha Blijf ons boeien met je blog...

Dikke kus Truus
  2. Luchies tuig :):
    Hee tuttie...

goed te lezen dat je al aan je verslag begonnen bent.. GOOD GIRL !! hihih... nou hier gaat alles niet echt primo's.. ik ben zondag in DenBosch omgeknikt met me enkel.. en blijk nu een kleine breuk te hebben.. gelukkig geen gips.. maar heb een drukverband, en daarna krijg ik tape.. ik hoop dat ik over een dag of 2 wat mobieler ben want dat thuishangen voor de tv is echt pasé voor mij..
    Nou dus weer pech gehad.. en daar baal ik wel enorm van.. vraag me dan wel es af wanneer het eens goed geweest is.. nou... dat was het dan.. zit ik hier me beklag te doen.. maar oke.. hoe is tie.. mis je ons al een bietje.. :) geniet ervan heh !!

dikke knuf en kus.. je "tantie" xxx
  3. Ome Jo uit La France:
    Hoi Ilse,
    Ik vog af en toe je blog. Vertel je , of iets laten zien, ook eens wat meer over het duiken zelf ? Onze Luc is afgelopen vrijdag naar India vertrokken ! Knuffel, Ome Jo oet Frankrich !