20-04-2010

20 april 2010 - Willemstad, Nederlandse Antillen

20-04-2010

Eventjes terug naar 2de paasdag, lang geleden omdat ik een tijdje geen blog heb geschreven omdat er niet veel bijzondere dingen waren gebeurd. Maar na gisteravond (en dat komt later) was het echt wel weer tijd even een update te doen van de dingen die ik de laatste paar weken mee maak op curacao.

Maandag 5 april moest ik gewoon stage lopen. De hele wereld was vrij en ging lekker naar het strand zat ik daar bij de duikschool kei hard te werken. Een voordeel was er wel bij. Na stage ging ik met alex en demi mee naar hun huis om daar gezellig te BBQ-en. Toen hun vrienden (die mij thuis af zouden zetten) om 10 uur gingen wilde ik best nog even blijven en zo besloten we dat ik daar bleef slapen. Gezellig bij demi op de kamer. Rond half 11 gingen mike ik en demi nog een film kijken op DVD. Toen een half uur later de stroom uit viel terwijl we net he-le-maal in de film verdiept waren, wisten we niet what to do. Kaarstjes gepakt en aangestoken en gezellig nog even leuk doen bij demi op de kamer. Tot een uur of 1 de stroom weer aan ging en wij dood moe waren om de film nog af te kijken, eindelijk om 2 uur slapen om de volgende dag lekker weer naar stage te gaan.

Na stage kwam ik thuis en ben ik nog even bij broertje (de overbuurjongen) film gaan kijken. Dat was me weer een weekje volgepland met stage. Om woensdag ff lekker te genieten van me vrije dag had ik afgesproken met chantal, samen zouden we onze stoelen kiezen en naar de stad of naar het strand gaan. Omdat de bus van chantal niet op kwam dagen ging dat niet door. De hele dag heb ik lekker rustig aan gedaan. Beetje opruimen hier, was doen daar en film kijken op mijn laptop.

Donderdag weer een nieuwe vrije dag aangebroken. Omdat amanda was gestopt bij arke fly, had zei vandaag 2 sollicitaties. 1 in de stad bij howard Jonsen en 1 bij mambo in de buurt, al vroeg was zei vertrokken en we hadden afgesproken dat als ze klaar was we samen een batido (fruitshake) zouden drinken in de stad, rond 12 uur ging al de telefoon en ben ik in de bus gestapt onderweg naar de stad. Gezellig met amanda doorgebracht en waarschijnlijk werd ze aangenomen bij howard jonsen en van die andere zou ze de dag erna horen.

Bij het andere hotel werd amanda niet aangenomen omdat ze nog maar voor 7 weken op het eiland is. dan gaat ze terug voor de bruiloft van haar zus en is haar stage als het goed is afgerond. Bij howard jonsen was ze aangenomen. Maandag kon ze gelijk beginnen. Wat een geluk dat ze zo snel iets anders heeft gevonden want had het niet grappig gevonden als ze op het vliegtuig naar huis ging. Dat was dezelfde avond dat we lekker met zijn alle naar bermuda zouden gaan. Helemaal opgetut gingen amanda en ik een foto maken op de zelfontspanner van de camera van amanda, helaas had ik hem niet helemaal goed neergezet en viel deze van de bar af, dom dom dom. Maar ondertussen is de camera alweer in reparatie.

Toch was bermuda nog een heel gezellig uitje en naderhand gingen we capsalon eten. Henkjan en Frits waren aardig de weg kwijt en ik heb nog veel met hun kunnen lachen. Zaterdag alweer mijn laatste vrije dag van die week. Afgesproken om naar knip beach te gaan, kwamen we daar met volop regen, nou dat was een mooi uitje. Om het allemaal nog mooier te maken ging de auto van Frits ook nog eens kapot, gelukkig zijn ze wel nog goed thuis gekomen en hebben ze me nog kunnen zetten bij jaap. Met jaap en henkjan ging ik naar de stad en erna gingen we wat eten bij klein cafe wilhelmina, na een heel avond eten zat ik aardig vol en gingen we naar huis.

Zondag weer een lekker dagje stage, soms is het wel fijn om te werken, dan ben je teminste bezig met iets ipv de hele dag luieren en andere dingen doen. Na stage kwamen jaap en henkjan me halen en zijn we gezellig naar wet en wild gegaan, tot een uur of 8 en ben ik naar huis gebracht om daar te gaan eten, want honger had ik wel J Toen weer opstaan voor een hele week stage om op vrijdag uit te kijken naar het afscheidsfeest van henkjan….

Maar een echt afscheidsfeest is het niet geworden, door die *** as wolk kon hij niet naar huis en daar was hij behoorlijk van aan het balen. Ja niet gek, ik zou pissed of zijn als ik komende zaterdag niet kon vliegen, maar gelukkig is het vlieg verkeer alweer op gang aan het komen, toch een super leuke vrijdag avond gehad en zaterdag gingen we onverwacht met een hele groep paintballen. Gelukkig ben ik niet veel geraakt en heb ik geen blijvende letsels overgehouden. Het was wel super gaaf om een keer te doen. Toen we net 5 minuten bezig waren werd ik geschoten op mijn hoofd auw. Haha dat voel ik nu nog, maar voor de rest bben ik niet vaak geschoten. Zondag ochtend ging ik nog even met jaap naar de stad, er lagen 2 cruiseboten dus wij gingen er van uit dat nagenoeg alle winkels open waren. Dat was dus niet zo. En net de winkel die ik moest hebben om schoenen te kopen voor mijn lieve broertje was gesloten, nouja toen zijn we maar iets gaan drinken. Ook gezellig, uur of 2 weer thuis en lekker de hele dag niets gedaan!

Nou is de laatste week van mijn avontuur op curacao alweer aangebroken, maandag (gister) was ook weer een mooie dag:

ik kwam thuis van stage, even een half uurtje bijpraten en toen naar de supermarkt, we hadden besloten voor 2 avonden eten te kopen en het niet te duur te maken. Dus toen we een aantal dingen in het mandje hadden liggen vroeg ik amanda om paprika te pakken, dat ging ze doen, bij terugkomst stopte ze bij een andere kar en schreeuwde volop, WIE heeft deze dure druiven gepakt, Frits en ik allebei helemaal stil. Ik zo heeel voorzichtig, amanda dat is niet onze kar hahahahaha die man achter haar stond al raar te kijken, en toen we de hoek om waren en amanda ondertussen helemaal rood was aangelopen lagen Frits en ik in een deuk haha we kwamen niet meer bij. Wat een grap.

En dat niet als enige, waren we thuis, lekker soep aan het eten (soep, daarvoor hoef je niet met kracht je lepel of vork vast te houden) en bam amanda breekt haar lepel over, ik weet niet wat ze met haar krachten doet. Maar volgens mij kan ze die beter voor andere dingen gebruiken ipv ons hele bestek voorraad kapot te maken ! hihi

De rest van de week (behalve donderdag) loop ik de hele week stage. Donderdag is het de bedoeling dat ik mijn tas en kamer klaar maar voor vertrek, de spullen die ik nog nodig heb laat voor het laatste moment en nog even een laatste poging doe voor de schoenen van mijn broertje. Dit is mijn laatste blog vanuit curacao. Zaterdag vlieg ik terug naar Nederland en daar heb ik heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel zin in.

Ayoo en tot in Nederland (L)

1. Frits:
    21 april 2010
    Hahaha "WIE HEEFT DEZE DURE DRUIVEN IN DE KAR GELEGD?!!"

Ik ga je wel missen hoor! Al die gezelligheid en je pasta is er straks niet meer :'(

x Frits
  2. marijke:
    21 april 2010
    Hee meisje, ga ervan uit dat je met niet al te veel oponthoud aan de terug vlucht kunt beginnen. Ik duim voor je. Goede reis en tot 2 mei! Knuffel, Marijke
  3. jennifer:
    3 mei 2010
    ik mis iets..hmm...beetje saaie blog Ilse...ik had meer van je verwacht

oh wacht dit is grappig

haha ik zie het voor me:P ik ga stuk:P
  4. Ilse van Leeuwen:
    31 mei 2010
    Beste Ilse,

Voor in de Zomer Revu (onderdeel van Nieuwe Revu) ben ik bezig met een artikel over spannende sporten op spannende locaties. Nu las ik dat jij een cliff dive hebt gemaakt. Zou jij mee willen werken aan het artikel? Het gaat om een kort interview met een foto. Ik hoor graag z.s.m. van je. Je kunt contact met me opnemen via [email protected].
    Alvast bedankt!