Laatste weken in nederland

3 november 2009 - Brunssum, Nederland

De laatste weken in nederland zijn aangebroken. De herfstvakantie is alweer afgelopen, veel gebeurd in die korte week.

• Brand in stein (winkelcentrum in as opgegaan)
  • Ingebroken bij de scouting (waardoor bijna mijn afscheidsfeestje niet door kon gaan)
  • Afscheidsfeestje
  • Veel gewerkt.

Door al deze minder leuke en super leuke dingen toch een leuke vakantie gehad. niet veel tijd om uit te rusten maar gelukkig hebben we deze week geen lange dagen school.
Toen ik woensdag ochten wakker werd door een sms van me vader die te melden had dat stein in brand was opgegaan was ik natuurlijk erg geschrokken, vrijwel meteen me tante gebeld om haar sterkte te wensen en te vragen of ik eerder moest komen werken, Eenmaal om 11uur op het werk gekomen was het erg druk en onrustig ron en annet waren de hele dag in stein en door bezoek van de verzekering kon patrik ook niet echt zijn werk doen. Tijdens het werk werd ik ook nog gebeld door tim. hij melde dat er die nacht was ingebroken in het scouting gebouw, waardoor mijn feestje misschien niet door kon gaan! gelukkig is het uiteindelijk goed  gegaan en konden we aan de voorbereiding van het feestje beginnen. het was erg gezellig ook al waren er niet veel mensen, om half 2 was het tijd om naar huis te gaan en uiteindelijk in slaap te vallen.

Om nu weer een beetje terug te gaan naar de voorbereidingen voor curacao:
in de herfst vakantie heb ik niet veel contact gehad met Cisca, de vrouw die me helpt bij het vinden van een kamer en mijn stage plaats heeft gevonden. Na eindelijk een email terug te krijgen van haar was het de bevestiging van mijn kamer in de anasstraat in willemstad. toen ik op google maps ging kijken zag ik tot me grote verbazing dat het 18 kilometer was wat ik iedere dag heen en terug moest reizen om naar de duikschool te gaan, (iets wat ik niet echt zag/zie zitten eigenlijk) maar weer een email terug gestuurt en nu zijn de voorbereidingen nog hard aan de gang.
         gister naar de dokter geweest voor lichamelijk onderzoek, gelukkig (maar wel te verwachen) goed gekeurd. Heele aardige meneer die zelf ook een dochter had die stage heeft gelopen in curacao. Hij vertelde me nog een paar intressante dingen, bv. in de oostkust van het eiland zaten vooral de nederlanders, winkelen kun je goed in punda willemstad en waar landhuis daniel ligt is verder niets te beleven, bedankt voor de informatie zo heb ik oog in oog met iemand kunnen praten die er ook echt is geweest en me zijn ervaringen heeft kunnen vertellen.
         verder heb ik een paar weken terug ook van jolanda intressante dingen gehoord, zei vertelde mij dat het daar heel mooi was om te duiken en dat er vanaf mambo beach happy hour begon. natuurlijk ook zeer intressante informatie.

Ook al weet ik dat als ik daar eenmaal een week zit. is het toch gerustellend om van mensen hier te horen hoe zei het hebben beleeft. wat zei er van vonden en om me voor dingen te behoeden en dingen te vertellen wat ik zeker niet moet laten! De zenuwen beginnen nu toch wel te komen, geniet nog van me laatste weken thuis samen met mam en vrienden die ik een half jaar lang ga missen!

1. mams:
    21 november 2009
    heej lieverd, en nu is het dan zover! Vanochtend hebben we je op Schiphol achter gelaten, toch wel even slikken voor ons allemaal. Toch hebben we nog veel lol gehad samen in de auto er naar toe. Net gezien dat je vliegtuig is geland op Hato. Gek idee... Hoop snel iets van je te horen/ lezen! Liefs, dikke knuffel mams