dag 5

26 november 2009 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Vandaag om 8 uur opgestaan, toch een uurtje langer slapen dan vanochtend dacht ik gisteravond, nouja om half 8 werd ik al zwetend wakker van de warmte. de computer aangezet en me lieve moeder en zus waren online,

met hun gepraat terwijl ik me ontbijtje pakte en me kleren aandeed. tot kwart voor 9 nog gepraat en dingen klaar gemaakt en toen naar de bushalte gelopen, al zenuwachtig of de bus wel zou stoppen stond ik daar te wachten. gelukkig stopte de bus en kon ik mee voor 2gulden 20. toen ik bijna bij landhuis daniel was, drukte ik de stop knop in.
dacht dat het in orde was zo, niet dus!
de bus reed gewoon door, ik roepen
MENEER
MENEER
gelukkig begreep de vrouw die naast me zat en vroeg vriendelijk in het papliamento of de buschaufeur hier wilde stoppen, nouja 200 meter verder dan.
ik terug gelopen en een aantal fotos gemaakt van hoe de voorkant eruit ziet.
eenmaal aangekomen zat karel daar te wachten, de duikschool was al open en ik hoefde er alleen nog maar bij te gaan zitten. (zoals ik de hele dag heb gedaan) ik word er een beetje moe van, al dat niets doen. er is een zwembad bij het landhuis waar ik gebruik van mag maken, dit heb ik nog niet gedaan maar is wel mogelijk.

toen kwam er een jongen langs xavie, (geen idee hoe je het schrijft maar je spreekt het uit als ksjavee) hij is heel aardig en praatte goed nederlands. de rest van de middag heeft die bij ons zitten praten en ging de tijd sneller voorbij.

toen het half 6 was kwam alex om te zeggen dat we mochten gaan. wij nog even na gepraat en die jongen liep mee naar de bus. want hij woond tegenover landhuis daniel. hij vroeg of hij moest wachten tot de bus kwam maar de bus kwamer al aan, afscheid genomen en de bus terug naar huis gepakt. thuis aangekomen macaronie op te warmen en nou zit ik nog wat met de meiden van het huis na te praten en dingen.

ik weet niet of ik nog iedere dag blijf schrijven. als er namelijk niets gebeurd heb ik ook niets te melden maar dat spreekt voor zich. kus uit curaçao

1. ilse:
    26 november 2009
    m'n eerste video staat erop! groetjes uit curaçao.
  2. René:
    26 november 2009
    He schat, dat beestje is volgens mij een krab. Ging die zwemmen??? Jij moet zeker gaan zwemmen, is goed voor je conditie en je koelt lekker af daar!! Ik snap, dat er niet zoveel te beleven is, hebben ze geen boeken daar over duiken? Dan kun je de theorie een beetje bijwerken....
    groetjes uit het koude natte winderige nederland, Pa
  3. mams:
    26 november 2009
    heej, weet je al wat het voor beest was? Leuk die foto's! Hoest met je muggebulten? dikke knuffel mams
  4. lilian:
    Hey Ilse,
    Wat leuk om je dagen te volgen via je weblog. Spannend zo alleen in het buitenland he? De drukte zal nog wel komen. Geniet nog maar effe van de rust.
    Heel veel plezier nog en blijf vooral schrijven, is leuk om te lezen en leuk voor later, kun je alles nog eens nalezen.
    groetjes,
    lilian
  5. opa Jan:
    27 november 2009
    Leuk dat je mij gemaild hebt. Ik heb samen met mama naar je foto's gekeken en zal proberen het vaker te doen. Heel veel plezier en succes van opa en oma