dag 4

24 november 2009 - Willemstad, Nederlandse Antillen

vandaag me eerste echte stage dag

super nerveus want wist nite hoe ik debus moest pakken waar ik eruit moest,
het zweet stond me op het kupke, nja, ik om 7uur de wekker gezet, opgestaan
douche
aankleden
boterhametjes smeren ( in de diepvries gelegd )
spullen gepakt
naar de bus gelopen

de bus naar otrobanda gepakt (centrum van willemstad aan een kant) erg voorschut om daar te staan en naar de bus moet zwaaien om te zorgen dat die stopt. (in nederland stoppen ze gewoon) hier rijden ze door als je niet zwaait. nouja. eenmaar in otrabanda kwam ik erachter dat ik me brood en water was vergeten uit de diepvries te halen. stond ik daar, gevraagd aan verschillende mensen wanneer de bus naar westpunt vertrok, allemaal het zelfdde antwoord 9 uur ! EEN UUR WACHTEN nouja, heb ik dat gedaan, met verschillende mensen gepraat, maar ik had ondertussen dorst, dus naar de bakker gelopen, daar wilde ik water kopen ! GEWOON WATER! hadden ze niet. oke volgende winkel ook niet, kwam er een jongen naar me to, do you need water, you have to try there en maar wijzen met de vinger maar ik zag niets, i walk with you, if you dont mind.. zeker vind ik dat niet erg teminste iemand die me kan helpen haha !

toen ik eenmaal de goeie bus zag en ik kon instappen heb ik dat gelihjk gedaan, 3 gulden moest ik betalen. dachgt ik toch dat we al voorbij landhuis daniel warne geregen en die man niet was gestopt, ik in paniek jongen, ik denk KUTTT moet ik teruglopen ofwat, nja gelukkig niet, in de verte zag ik daniel al liggen!

eenmaal binne heeft karel me een rondleiding gegeven en verteld wat er allemaal ligt en wat ik erover kan vertellen. daarna ging hij weg, heb ik daar tot 2 uur gezeten met die nadere stagairs deden helemaal niets. als er mensen kwamen (wat maar 5 keer voorkwam vandaag) belven ze gewoon zitten. ik wist niet of ik op moest staan of niet, na alle moed verzameld te hebben toch maar naar binnen gelopen om een praatje te maken met die mensne. stelde ze erg op rijs. net voordat karel weer terug kwam kwam er een engelse familie binnen. die man heeft even rond gekeken en kwam naar buiten met een vraag over een krantenfolder. gelukkig had karel me dat verteld. het ging over een man die dood in het water was gevallen en 12 uur erna was opgegeten door een aantal haaien. de mensen van de familie wilden natuurlijk iets begraven dus toen is alex, een andere instructuur van de duikschool het water ingedoken en heeft de overige delen vand ie man naar boven gehaald. ik dat in mijn beste engels verteld en kwam net karel naar binnen lopen, (eerste complimentje gekregen dat ik het goed deed!) daarna die man naar buiten gebracht en heeft die nog even met karel gepraat. pap het lenen van een duikset kost 50 gulden. maar voor jou misschien wel met korting haha !

Ook nog even met karel gepraat over mijn stage opdrachten,., omdat hij er bijna nooit is dacht ik dat hij niet kon kijken of ik het goed deed en wat ik deed. maar hij zei dat hij altijd wel even kwam kijken of het goed ging en als ikv ragen heb kon ik altijd even naar zijn huis lopen (licht aand e overkant van landhuis daniel)

Zaterdag ga ik mijn eerste duik maken. ik mocht om 5 uur gaan. en zaterdag om 10 uur duiken.
de bus terug ging goed. (ook erg voorschult als je moet roepen MENEER hier moet u stoppen en niet gewoon op een knopje stop hoeft te drukken)

ik vind het echt heeeeel leuk van iedereen berichtjes te krijgen, kan helaas niet via deze site op alles reageren maar wil je echt persoonlijk contact kan je altijd een email ssturen naar [email protected]

kussss

1. Resy:
    24 november 2009
    Echt vet dat die kerel is opgegeten door haaien!
    & succes met het openbaar vervoer, went wel ;)
  2. Tosca:
    25 november 2009
    Hoi Ilse,

Geweldig wat je allemaal al hebt meegemaakt en je bent er net pas...
    Ik zal je verhalen geregeld lezen.
    Geniet ervan want hier is het stormachtig met heeeeel veeeeel regen.

Tot lezens en schrijfs...
    Tosca
  3. René:
    25 november 2009
    Hee tru,
    Tis wat Resy schrijft, het went wel met die bus.
    Heb gisteren moeten betalen om te zweten, jij hebt t gratis!!
    Spannend voor zaterdag, je hebt toch al gedoken (grevelingen)?? Moet een makkie zijn voor jou die eerste keer....
    Relax and enjoy, Pa