27-01-10

28 januari 2010 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Na een week geen blog meer geschreven heb ik dit keer een heleboel leuke dingen gedaan:

Om te beginnen kwam maandag Navay en een paar van zijn vrienden aan op Curaçao, Zei zijn vrienden van Chantal en zitten bij ons op school. Met hen zijn we wat gaan drinken bij sopranos, even kennis maken en gezellig een drankje doen. Daarna kwam Sandy en een vriend (dat is een Jongen van het werk van Chantal) en daar zijn we verder nog wat mee gaan drinken. Daarna gingen we ferdi en Giovani op halen en hebben we daar wat mee gedronken. Uiteindelijk was het weer een late en gezellige maandag avond geworden.

Dinsdag en woensdag hebben we nog rustig aan gedaan en donderdag was weer Cinco night. daar brachten we de laatste avond van de vakantie van Ferdi en Giovanni door met een drankje en hebben we ook een gezellige avond gehad. Ondertussen moest ik gewoon de hele week naar stage wat ik helemaal niet erg vind. Af en toe moet ik mee om op de auto's te passen en de rest van de tijd veeg ik de bladeren houd ik de duikschool schoon en help ik de klanten, Die onder andere spullen komen huren en kopen. Alex heeft het druk gehad met het duiken met Erwin en nog een man, die hier op vakantie zijn.

Vrijdag en zaterdag is niet veel bijzonders gebeurd. Behalve dat zaterdag Simone aankwam op het eiland. Dat is een vriendin van Debby die hier ook een paar maanden verblijft om een project te doen. S'avonds lieten we haar the place to be zien. Bermuda. Ik was zo moe dat Judith me om 12 uur naar huis heeft gebracht zodat ik lekker kon gaan slapen om zondag weer vroeg op te staan.

Zondag ochtend ging Alex met een paar mensen duiken bij Watamula, Het gat van Curaçao. Demi en ik zorgde ervoor dat er niets met dde auto gebeurde. Daarna hebben we wat gegeten langs de weg en zijn we judith op gaan halen om te gaan duiken aan de andere kant van het eiland. zo ben ik van Westpunt naar Oostpunt geweest op een dag! Bij oostpunt gingen Demi Diede ( een jongen die niet mag duiken vanwege een probleem aan zijn oren ) en ik duiken bij het Tuckbootje. Dat is een klein vissersbootje wat ongeveer op 5 meter diep in het water ligt. Makkelijk om op te snorkelen dus! Ik wilde natuurlijk weer even tot het uitterste gaan om erdoor heen te zwemmen. Natuurlijk bleef ik hangen en zijn nu me hele benen onder schaafwonden... Had ook niet anders verwacht ! =)

Daarna zijn we samen met de mannen nog wat gaan drinken bij een Snack langs de weg, hier aardig wat biertjes achter de kiezen bracht Alex mij en Judith naar huis en gingen we gelijk door naar Wet & Wild. Eenmaal hier aangekomen was er niet veel te doen. Natuurlijk wisten wij ook wel dat bij mambo een bekende DJ op trad maar toen we daar aankwamen was het al bijna afgelopen. Nog even genoten van de laatste nummertjes en daarna ben ik samen met een paar mensen de zee ingesprongen! Wat zou het ook... Smiddags was ik ook al in het zoute water geweest en voor douche had ik geen tijd meer gehad. En wie vind nou niet dat als je zo lang op een mooi eiland bent, je een keertje gek mag doen =)

Hiermee is ook gelijk de laatste week aangebroken dat Debby en Judith op het eiland zijn. Erg jammer dat ze weg zijn maaaaar een goeie reden om leuke dingen te doen. Daar hebben we ook goed gebruik van gemaakt. Maandag zijn we in de ochtend naar de Hato grotten gegaan. Hier kregen we een rondleiding van een gids en kun je ook foto's van bekijken in mijn albums. In de midden hebben Judith en ik behoorlijk gek gedaan door een Jetski te huren. Nou,,, wie het wel eens gedaan heeft weet wel wat ik bedoel (van de napret ben ik nog steeds aant genieten, iedere keer als ik opsta voel ik met net een oude vrouw omdat me spieren bijna me lichaam uit branden) Degene die mij een beetje kennen, weten ook wel dat ik niet een beetje gas kan geven maar met volle vaart over de golven heen vlieg, Dat was dus lachen gieren en brullen, Om en om gingen we langs de kust van Mambo met de tranen in de ogen van het lachen! 5 minuten voor het einde moesten we het natuurlijk spannend maken door een scherpe bocht te nemen en allebei ervan af vlogen! nou daar zwem je dan achter je Jetski aan. Eenmaal er op kwam er hulp aan... beetje laat dus maar wij Lady's hadden ons gered. Dat was het dan, super tijd van me leven gehad op een Jetski!!

Daarna moesten we natuurlijk uitrusten en bijkomen van de pret, Alex had ons verteld over een zwembad genaamd moon, hier kan je gratis naar binnen (niet helemaal waar want hoorde vandaag dat judith en debby 15 gulden entree moesten betalen) en lekker lounchen in banken met heerlijke wegzak kussens. Hier een dutje gedaan en daarna naar huis om te eten. Na het eten hebben debby en ik een gedeelte van de film The Box gekeken, eigenlijk wilde we saw 6 gaan kijken maar we waren allebei een beetje bang. Toen Simone kwam hebben we de film afgezet en is debby buiten gaan praten. Ik was nog even met papa op msn en daarna ben ik gaan slapen.

Dinsdag ochtend was het groote moment, om 9 uur had ik een afspraak bij Gino. Voor een tattoo te laten zetten. Na de weg te zoeken en een paar keer gebeld te hebben kwam hij ons uiteindelijk ophalen bij National carr rental. Vlak bij de Hato grotten. Achter hem aan naar zijn huis gereden en klaar om de tattoo te laten zetten. Het resultaat zie je bij de foto's Ik ben er nog steeds blij mee en heb geen spijt. Hopelijk zal dat nooit komtne want weghalen gaat niet meer :)

Na niet al te veel pijn zijn we erna naar de stad gegaan. De laatste keer met zn 3e shoppen, even wat leuke dingentjes kopen en daarna naar huis om een middag dutje te gaan doen. Lekker geslapen was de avond alweer aangebroken. Eerst zijn we Simone opgaan halen bij Lagun en daarna naar de supermarkt, Ik had voorgesteld quishe te gaan maken. met nog lekkere salade en tomaat met mozarella erbij was het helemaal compleet! heerlijk gegeten met eindelijk het meide groepje weer compleet, zoals jullie misschien in ed gaten hebben was teuntje een beetje uit het verhaal de laatste tijd, zei heeft hier een nieuwe vriend gevonden en brengt veel tijd met hem door. ze heeft ook de huur per maart opgezet en gaat dan samen met hem wonen. Na een heerlijke avond maaltijd zijn we naar ai Caramba gegaan. dat ligt onder de Gouveneur wat een restaurant is. Hier kon je voor 10 gulden het hele happy hour gratis je beker vullen. Daar hebben we flink van genoten. Om half 12 zijn we naar Campo gegaan. Dat is een resort voor hoeren) hier heb ik me de ogen uit gekeken. het is net een park en de meiden zijn daar voor het oprapen. Binnen waren kleine optredens. Omdat het Lady's night was kwamen er ook mannen langs oeh oeh haha, leuke maaar bijzondere avond gehad.

Vandaag is de stage week weer begonnen. Hier heb ik gelijk weer de bladeren opgeveegd en de duikschool schoon gemaakt. Op alle flippers en schoenen de nummers overgeschreven want die waren weg aan het gaan door het zoute water. Smiddags naar Vearsenbaai om op de auto te passen en hier zit ik dan alweer, mijn blog bij te werken na een leuke week! Vanavond gaan de meiden naar het TMF cafe, Omdat ik het daar niet zo heel leuk vind en erg moe ben (en ook stiekum omdat ik niet al me geld uit kan geven aan leuke dingen maar ook nog boodschappen moet doen) ga ik dit keer niet mee. Morgen en vrijdag nog vollop genieten voor dat mijn Dushi's terug gaan naar het koude nederland.

Lieve groetjes van Ilse

1. Resy:
    28 januari 2010
    Wat je zegt: koude Nederland! :|
    Maar je tattoo is echt prachtig en ik kan niet wachten om 'm in het echt te bewonderen ;)
    Kussies!<3
    PS: The Box is maar een stomme film heh :p
  2. René:
    28 januari 2010
    Hee Scheetje,
    Nog maar 13 daagjessssssss
    wat n verhaal dame, verheug me er steeds meer op!!!!
    heb al een grote koffer voor mij en yves geregeld...
    hvj, mis je, paatje
  3. Truuske:
    6 februari 2010
    Tis te merken dat jij je thuis gaat voelen op Curaçao.... Je laatste blog is van 27 januari!! Tis nu 6 februari. Dat is 10 dagen geen blog...Ik had precies hetzelfde. In het begin veel schrijven (met pen en Papier)Maar hoe meer je je thuis gaat voelen en de geneugden van het eiland ontdekt is een blog bij houden niet meer zo heel erg belangrijk.... Maar mup ik begrijp het helemaal. We hyven tenslotten regelmatig....Geniet er maar van voordat je het weet ben je alweer thuis in Brunssum met haar mooie rode beek whaaaaaaaaaaaaaaaa