07-02-10

7 februari 2010 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Afscheid Debby en Judith. L

Helaas is mijn camera kapot dus foto’s komen pas weer als die gemaakt is/ of als ik een nieuwe heb gekocht.

Vandaag eindelijk weer een blog, afgelopen week zijn Judith en Debby terug naar NL gegaan. Van de Jet ski en de Tattoo had ik jullie al verteld. Die donderdag zijn we nog de laatste keer met ons 4e naar Cinco geweest waar we hebben genoten van een paar drankjes þ, Vrijdag Na stage gelijk door naar De Tropen waar we hebben genoten van een van de 12 gulden gerechten! Sieb was ook mee gegaan uit eten en erna nog een laatste avond stappen bij bermuda. De tranen stonden ons een paar keer in de ogen, maar na even omgedraaid te hebben en aan iets leuks gedacht konden we er weer tegen aan. De laatste avond, maar meiden! Het was gezellig.

J

Zaterdag was de dag gekomen… In de ochtend stonden ik en Judith om 8/9 uur op om boodschappen te gaan doen, en daarna zouden we de auto gaan wassen. Eenmaal de straat uit hadden we beide zoiets van
WAT IS DIT!!! K Wij stoppen langs de kant, oneee lekke band, 5 maanden zonder lekke band gereden en de laatste dag, nouja… dan maar niet naar de winkel en terug naar huis, gelukkig waren we dicht bij huis! Thuis aangekomen zijn we de auto maar gaan poetsen, want wij als 2 meiden wisten echt niet hoe we een band moesten verwisselen en Chris lag nog lekker te slapen, Toen opeens een antiliaan aan kwam rijden om zijn truck uit te laden bij de buren, ik met mijn beste woordje geprobeerd die man te vragen voor hulp…

Toen die de lekke band zag had hij al snel in de gaten wat we bedoelde! Even later kwam die aan met een fietsenpomp ! K JA ECHT zonder flauwekul, toen die erachter kwam dat het niet werkte (duh-uh) lieten wij hem de reserve band zien, tot onze grote ergernis zat daar een scheur in de buiten band, NOU die kan je dus absoluut niet erop leggen, hebben we maar sieb gebeld dat ze ons thuis kon komen halen voor naar het vliegveld, De verhuurder van de auto vond het geen probleem en kwam de sleutel thuis halen, paar dagen later was de auto weg.

Toen Debby even later wakker werd hebben we op internet gekeken en zagen we dat de vlucht vertraging had, je kon wel nog je koffers inchecken in de middag maar om kwart over 4 moest je op de gate zijn. Dus wij met sieb naar de supermarkt en daarna zijn we lekker wat gaan drinken bij hook’s hut. Nog even een laatste drankje dames.

L

Op het vliegveld aangekomen gingen we nog even piza eten want ze hadden een tegoedbon gekregen voor de vertraging. Daarna was het moment echt aangekomen, afscheid. Na een paar traantjes en goodbye’s verder zaten Sieb en ik alweer in de auto naar huis. Daar de hele dag film gekeken en niet meer op stap geweest! Ook wel lekker.

1 februari zou gelijk een nieuw meisje komen. In het begin een beetje wennen natuurlijk maar uiteindelijk is ze heel erg aardig. Ze komt hier voor een project en is samen met nog een meisje. Ondertussen zijn ze allebei alweer gewend aan het klimaat en hebben al aantal mensen leren kennen.

Bij stage is ook een nieuwe stagaire gekomen. Lesley, Hij is een jongen en komt hier voor een paar maanden stage lopen, net als mij. Woensdag was de kennismaking en hebben we de duikschool laten zien. Omdat die nog geen auto had kunnen regelen kreeg die daar donderdag de tijd voor en zou ik hem vrijdag inwerken. Dat ging allemaal heel goed.

Ik heb alles verteld over de duikschool, Ofja alles, een aantal dingen moet je zelf ervaren, er zijn vast nog dingen die ik ook niet weet. Gelukkig was ik donderdag avond thuis gebleven en wasik vrijdag een beetje fit. Vrijdag ben ik samen met Jessica het nieuwe meisje in ons huis op stap gegaan en haar vriendin was ook mee. Het was heel gezellig en daarom hebben we het zaterdag maar herhaald. Nu niet bij bermuda maar bij Mambo beach. Om 4 uur thuis gekomen en vandaag dus een beetje brak.

Dinsdag komt er alweer een nieuwe jongen bij ons in het huis, hoop dat die leuk is en natuurlijk een auto heeft ! dat zou altijd handig zijn want anders is Chris de enige en hij heeft pas een huis gekocht dus gaat binnenkort uit het appartement waar ik dan voor een paar weken intrek J

Deze week staat alweer heel wat op de plannig dus het zal wel weer even duren voordat er een nieuwe blog komt. Maandag heb ik gewoon stage en daarna ga ik met Henno in de stad wat eten ( hij is gestopt bij Daniel en werkt nu voor een dieren asiel ) Dinsdag me kamer poetsen en daarna met Jessica naar de stad (of iets dergelijks) S’avonds zijn we uitgenodigd bij Ivo voor echt antiliaans eten! Nou ik ben benieuwd wat ik krijg haha ! J Daarna komen papa oma en yves alweer hier op bezoek ! ik heb er zin in jongens Q Goede reis en… ik ben blij als ik jullie weer eens vast kan pakken ! haha

Tot Chat, Krabbels of Mails dushi’s B

p.s. Ja truusje, ik begin me steeds meer thuis te voelen maaar Ik ga nog steeds graag terug naar Nederland. Begin iedereen nu wel meer te missen (en vooral de carnaval) die hier ook aan zit te komen. Vandaag al Kinderoptocht, kan jammer genoeg niet kijken want zit hier op stage! L

1. Judith:
    7 februari 2010
    ik mis je :(
  2. Truuske:
    Hey Mup!

Natuurlijk ga je graag terug naar Nederland maar voor de time being doe je het echt goed, lekker aanpassen en genieten. Zag afgelopen zaterdag Yves nog tijdens het scoutingcarnaval en die vertelde dat zij a.s.woensdag vertrekken.... Ik heb nog geprobeerd via je vader om mee te mogen in zijn koffer (hij schijnt een JOEKEL van een koffer te hebben) Maar helaas, pindakaas zijn duikspullen moeten daarin. Bedankt dat je weer ff een blog hebt geschreven, zo bljven wij op de hoogte. Nog twee nachtjes slapen en je vader, Yves en oma zijn er. Ik wens je dan ook heel veel plezier met hen, ik hoor wel via Yves hoe het was...

Dikke kus

Truus
  3. René:
    Hee Scheettie,
    Bedankt voor de tip: als ik die auto afhaal, zal ik ook de reserveband checken!!! Die heb je tenslotte nog nodig bij een lekke band, nietwaar???
    Heb er ook zin in, lekker knuffelen met een polar in de hand....
    je zult zien, we zijn er, voordat je het in de gaten hebt!!
    Grtzzzzzz, Pa
  4. marijke:
    8 februari 2010
    Hee meisje, hoe is 'ie? Nog 2 nachtjes slapen en dan....pa, Yves en oma op bezoek. Daar zul je wel naar uitkijken, toch?
    Je hebt inmiddels begrepen dat je moeder en ik ook geboekt hebben. Hilton ( om jou een plezier te doen) ipv Breezes.
    Wens je een super gezellige week met je familie! Tot half maart,
    liefs, marijke
  5. Deb:
    9 februari 2010
    whehehehehehe IK WIL TERUG.... Ik mis je, lelijk ding van me!!!!
  6. lilian:
    17 februari 2010
    hoi Ilse
    ook ik lees nog met veel plezier je blog. Je ziet er fantastisch uit, en volgens mij heb je het helemaal naar je zin. Leuk met de family daar op het ogenblik? groetjes uit een zeer koud, sneeuwrijk brunssum