160110

16 januari 2010 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Nou nou nou het is een drukke week geweest, om te beginnen heb ik nu tot februari alleen nog maar maandag en dinsdag vrij, niet meer in het weekend dus, beetje balen maar het zijn maar een paar weekjes, Binnenkort is hier op het eiland een soort triatlon, je hoeft alleen niet aan alle onderdelen mee te doen maar alleen zwemmen, fietsen of rennen kan ook, Maandag gingen Anneke en nog een aantal mensen oefenen voor mee te zwemmen. Dat deden ze bij vearsenbaai waar binnenkort ook een 2de duikschool komt van Trunkdivers, hier was ik nog nooit geweest dus ben ik meegegaan om daar een kijkje te nemen. Zoals je op de foto’s kunt zien ziet het er allemaal nog erg vervallen uit en is er nog niet veel gebeurd. De mensen wachten nog altijd op een bouwvergunning. Hopelijk is die er voor dat ik in April weer terug ga naar Nederland. Om 12 uur was ik alweer thuis en heb ik nog even met het thuis front gesproken. Oma was extra naar ons gekomen om via de skype met mij te praten wat ik heel erg leuk vond!

Rond een uur of 6 ben ik naar de bus gelopen omdat ik bij chantal op westpunt zou blijven slapen, de bus kwam pas om half 8 dus heb me daar even stierlijk verveeld haha, toen de bus kwam was die ook nog hopie hopie vol dus moest ik staan! Na een half uur staan was er eindelijk een zitplaats voor me vrij en was het nog 20 minuten voordat ik bij chantal was. Een maal daar aangekomen is zei me samen met Marjon (haar medestagaire) komen halen. Heb ik bij hun nog iets gegeten want avondeten had ik nog niet gehad. En daarna zijn we even het zwembad in gedoken, dat was overigens heel koud en waren we snel weer uit. Daarna filmpje gekeken en naar bed. De volgende dag ging me wekker om kwart voor 8 SHIT vergeten uit te zetten, heb je eindelijk een dagje vrij krijg je dat weer ! uiteindelijk niet zo erg want we moesten toch naar de stad. Chantal en Marjon moesten hun checks inwisselen voor geld. Marjon moest al om 11 uur werken en was daarom een beetje gehaast, zo verliep het niet helemaal goed en zaten we pas om half 11 weer in de auto, dat zou ze dus nooit halen, maar gebeld dat ze wat later kwam. Chantal moest eigenlijk om 12 beginnen maar we waren wat eerder naar beneden gegaan want daar hadden we teminste internet! Ik ben nog tot half 4 bij Chantal gebleven en heb toen de bus terug gepakt want zou om half 7 samen met debby naar avatar gaan. De bus kwam om 4 uur en om 5 was ik alweer thuis.  Kon ik nog even rustig wat eten en daarna heeft Chris ons naar de bioscoop gebracht

(helemaal vergeten te vertellen! We hebben een nieuwe huisgenoot Chris, Hij slaapt bij ons tot maart, dan komt zijn familie en gaan ze gezamenlijk in een huis wonen. Nu is die vooral nog aan het werk en opzoek naar een huis)

Avatar was echt een super film! Heb ervan genoten ook al zat de 3d bril niet echt confortabel. Zeker een aanrader als je van natuur en een beetje geweld houdt. Na de film lekker op tijd naar bed want woensdag moest ik weer werken.

Woensdag ochtend op het werk gekomen hoorde ik het verschrikkelijke nieuws. De aardbeving in Haiti, zoals jullie misschien weten zijn hier wel 1000 mensen uit dat land om hier te werken, het is daar erg arm en mannen komen hier werken om geld naar de familie te sturen. 1 van al die mensen werkt bij landhuis daniël. Hij is echt onwijs aardig en zat er natuurlijk helemaal doorheen. Hij had nog niets van zijn familie gehoord en ze konden wel dood zijn, net als al die duizende mensen wat dat wel zijn! Omdat hij alleen maar papliamento praat heb ik hem een hart onder de riem gestoken zo veel als ik kon, vond het toch wel heel erg voor hem (en hij is niet de enige die daar nog familie heeft en niets gehoord hebben) Donderdag werd er door de marine besloten dat ze ook naar Haiti gaan om voor hulp te zorgen. Karel (die al heel lang bij de marine zit) zou misschien ook meegaan maar dat was nog niet zeker. Hij had beloofd naar de familie van Jimmy te gaan zoeken, of in ieder geval te vragen of mensen hen kende. Vrijdag werd besloten dat Karel en nog een aantal mensen naar haiti zouden gaan, hij kwam hier nog even langs om het persoonlijk te melden, en mijn stage opdrachten zouden we bij terugkomst bespreken, Die middag ben ik nog met alex en 2 vakantiegangers mee gaan duiken om op de auto te passen, die stond bij directeurs baai en daar word wel vaker ingebroken. S’avonds zouden ik en Judith eigenlijk bij Anneke (de vrouw van Karel) gaan duiken maar dat ging niet door vanwege dat Karel rond etenstijd zou vertrekken. Diezelfde dag heeft Jimmy nog contact gehad met zijn familie! Gelukkig leven ze nog, maar tot grote ergernis is het hele huis waar die hier al die jaren voor heeft gewerkt helemaal ingestort. De familie verblijft bij een tante en alle fooi die ontvangen wordt bij landhuis daniël word naar Jimmy gestuurd voor zijn familie en mogelijk dat hij zelf naar haiti kan gaan.

Vandaag de dag, ben ik samen met alex en die 2 vakantiegangers mee gegaan om op de auto te passen bij watamula, hier heb ik een aantal mooie foto;s gemaakt van het gat van curaçao en van mezelf natuurlijk haha. Het was echt een heel mooi gezicht. Zodra er water uit het gat omhoog spoot kon je een stukje van de regenboog zien. Heb er foto’s van gemaakt maar in het echt is het nog tien keer mooier.

Maandag ga ik samen met Judith allemaal toeristische dingen doen, zodat ik meer te weten kom van het eiland en uit ervaring kan vertellen waar mensen naartoe kunnen gaan waar het echt heel leuk is !

Hoop dat nog genoeg mensen mijn blog lezen want ik schrijf niet voor jan lul ! J

XXX

1. Resy:
    17 januari 2010
    Hahahahaha ik lees je blog nog hoor xD En Avatar is inderdaad een supervette film!!
    Ik spreek je snel weer dushi!! (L)
  2. Claudia:
    Heej!

Haha wat grappig, Jan Lul staat in mn telefoon en dat is Peggy, die ken je vast ook nog wel :)

Je blog word volgens mij wel gelezen hoor! Ik lees ze, maar kijk niet meer elke dag ;D

Heb mn ouders niet zo ver kunnen krijgen voor Curacao helaas!

Xxx
  3. René:
    Hee Tru,
    Hou je het wel een beetje netjes????
    Dat kan echt niet, dat taalgebruik!!
    Moet ik weer helemaal opnieuw beginnen met opvoeden als je terugkomt....
    Was het nog gelukt voor dat duikbrevet? Zal wel niet met die toestanden daar. maar dat komt wel goed.
    Heb net mijn machine weer dichtgemaakt. Kan nu beginnen met de recovery. Phoe phoe...
    Grtz, Pa
  4. Truuske:
    19 januari 2010
    Hey muppeke!!

Ook ik lees je blog hoor!! Je schrijft dus niet voor Jan met de korte achternaam.Hoe vind je het strand op westpunt? Mij deed het pijn aan de ogen, zou blauw...Zo te lezen amuseer jij je nog goed. En tja dat je vanaf nu geen weekend meer vrij bent is jammer maar was je ook niet daar om een stage te lopen??? Omdat de carnaval voor de deur staat heb ik ontzettend veel optredens met de zaate hermenie. A.s ga ik naar de damensitzung lekker met een paar meiden uit mijn dak gaan. En als het carnaval is dan krijg jij bezoek uit Nederland, lekker he? Nou meiske werk, duik, amuseer je nog.

Dikke kus Truus
  5. Cynthia:
    20 januari 2010
    TUUUUUUUUURLIJK
    WORDT JE BLOG GELEZEN!
    door blijven schrijven, hihi!

have fun

ik mis je

ps thanks voor de antwoorden!

XXXX
  6. Truuske:
    26 januari 2010
    Bedankt voor je mail... Erg lief van die biertjes, maar dat hoeft niet hoor, want ze verkopen die hier ook bij de betere slijter... Fons schobben heeft ze zelfs ook een tijdje verkocht. Maar toch vind ik het ontzettend lief en attent van je!!! Het is trouwens best leuk om een rondleiding te doen bij de Amstel brouwerij op het eiland.Daar zie je dat ze zeewater gebruiken om de biertjes te maken, nee proef je niets van... Dus vanaf volgende week ben je alleen? Er komen toch zeker nieuw chickies? Dan ben jij diegene die er langste zit duh.... Ik zat hier al.... Hier hoort een beweging bij(hand wapperen voor je mond)Die foto met dat gat is dat boca table? Het lijkt er nl wel op maar in mijn tijd (1873) was dat nog een grot, of heb ik het fout? Nou meiske ik hoor het wel, geniet er nog maar lekker van. Hier is het ijskoud en vriest behoorlijk soms valt er een sneeuwvlok dus winter brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Toedels Truus -XXX-
  7. Resy:
    26 januari 2010
    Jooooooo!
    Nu ben je je als goed is aant laten tattoeëren (H)
    Foto's online zetten heh sistâh! ;)
    Kusjes (L)