25-12-09

25 december 2009 - Willemstad, Nederlandse Antillen

De kerst is al begonnen, terwijl jullie onder de sneeuw bedolven zijn, ga ik mijn eerste kerstdag doorbrengen aan het strand!

Het is alweer een week geleden dat ik geschreven heb vandaar dat ik even terug ga in de tijd om op een rijtje te zetten wat ik allemaal heb gedaan. Vrijdag avond zijn we op stap geweest, toen we om 5 uur dood moe thuis aan kwamen en gingen slapen ging om 8 uur mijn wekker alweer om naar stage te gaan! Vermoeiend! Na het klaarmaken om 9 uur naar de bus gelopen, loop ik de straat uit is er die nacht een auto over de kop gevlogen en is de weg naar otrobanda afgezet, gelukkig moet ik de andere kant op en was het enige nadeel dat ik langer op de bus moest wachten, tijdens het wachten zat er een hele aardige vrouw naast me die zich afvroeg of er doden waren gevallen bij het ongeluk, dit wist niemand en zul je ook niet snel achter komen want deze ongelukken gebeuren hier wekelijks en komen niet meer op het nieuws. Blij dat ik hier geen auto heb!

De dag erna stond ik op de bus te wachten kwam er een lijken wagen langs, hier is het blijkbaar zo dat als je in een rouw stoet mee rijdt je alarmlichten aan moet doen zodat iedereen weet wie erbij hoort.

Op de dinsdag wilde Karel met me gaan duiken op de superior, dat is een schip dat gezonken is en waar je onder water naar kunt kijken, helaas voelde ik me niet lekker en kon niet mee. Toen hij om 1 uur terug kwam zei die dat ik beter naar huis kon gaan, daar heb ik dan ook de hele dag geslapen en voelde me de dag erna al een stuk beter! Toen op stage aangekomen was er weeer een ongeluk gebeurd. Voor landhuis daniel was er een ketting botsing van 3 auto’s, de middelste was natuurlijk helemaal in elkaar gedrukt en de vrouw wat erin zat moest naar het ziekenhuis, nadat Karel aangedrongen heeft de ambulance te bellen is er nooit een gekomen (of dat die mensen hier niets geven om de gezondheid of dat ze een ambulance en ziekenhuis bezoek niet kunnen betalen, mij is het niet helemaal duidelijk). Dit alles heb ik gehoord van verhalen.

Met stage ben ik begonnen aan mijn advance. Heb al een navigatie + diep duik achter de rug. Gaat gelukkig allemaal goed en bij de duikschool word het steeds leuker, je leert meer mensen kennen die af en toe bij je komen zitten ook al is het niet zo druk. De laatste week kwamen wel veel mensen om te duiken, waaronder judith een meisje van me huis. Zei vond het erg leuk en gaat nu ook de open water opleiding doen,

Gister was het alweer kerstavond, ik heb gewoon nog gewerkt overdag en daarna nog even met me lieve zus gepraat op MSN. Daarna wat gaan eten en zijn we op stap gegaan, het was heel gezellig, vandaag ga ik misschien met raneen naar het strand en vanavond naar Bermuda.

Voor iedereen nog een hele fijne kerst gewenst, (ook al is het al begonnen) en ik denk aan jullie.

1. Truuske:
    27 december 2009
    Hey du!!

Zie je wel dat het leuk is om de kerst daar te vieren...Jij hebt tenminste Amstel Bright, ik niet!!! Zo'n lekker bierrrrrrrrrrrrrrr

Toedels Truuske