18-02-10

18 februari 2010 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Gister zijn Oma papa en yves na een leuke week weer terug gegaan naar het koude Nederland. Hier onder zal ik vertellen wat we hebben gedaan en hoe het was J

10 februarie (vorrige week woensdag) kwamen ze om half 4 aan met het vliegtuig van klm. Ik moest gewoon werken en we hadden afgesproken erna te gaan eten bij landhuis daniel. Lekker makkelijk konden ze mij gelijk ophalen ! toen ze bij Jan Thiel Livingstone aankwamen werd pas duidelijk dat ze de volgende dag pas een auto zouden krijgen! Dat werd dus een taxi! Toen ze om 7 uur eindelijk waren aangekomen bij Daniel hebben we even bij gepraat heb ik de duikschool laten zien en zijn we lekker een hapje gaan eten. Omdat ze nog geen auto hadden was de vraag nog altijd hoe komen we nou bij Jan Thiel !? Na een paar telefoontjes was Simone zo lief om ons op te halen en naar Jan thiel te brengen, omdat zei ook nog niet zo lang op het eiland was en niet overal de weg wist, ben ik met haar mee terug gereden en heb ik die nacht gewoon thuis geslapen!

De volgende dag werd er om half 11 al op mijn deur geklopt. Ze waren wakker en hadden de auto ontvangen.  We zijn naar Jan thiel gereden en hebben erna de stad verkent! Waarvan ook leuke foto’s in de album staan ! bij het huisje heb ik super leuke dingen gekregen van de scouting haha ! thanks, jullie zijn echt schatjes J  savonds is papa nog mee gegaan om te nachtduiken.

Deze dag heb ik samen met papa 2 duiken gemaakt. 1 bij Directeurs baai waar we een mooie duik hebben gemaakt en een schildpad hebben gezien en de ander bij de superior ook heb ik deze week nog gedoken bij Tarpoon city, dat is midden in de stad te water gaan en op een meter of 15/20 zit het vol met tarpoons, grote vissen die wel 2.5 meter kunnen worden. Het was geweldig!

Toen weer naar huis lekker thuis gegeten en de avond doorgebracht,. De volgende dag gingen we naar Shete boka en westpunt. Daarna zijn we nog gaan genieten bij grote knip op het strand ! Natuurlijk hebben we zondag ook Canraval gevierd. Toen was de grote optocht en zijn we met z’n 4e bij een aantal andere mensen gaan staan.. oma en papa hadden het om 7 uur wel gehad en yves en ik zijn nog gebleven. Toen de optocht om half 9 afgelopen was zijn we naar de mac gegaan en daarna naar wet en wild. Om 12 uur kwam papa ons daar weer halen, en zo heeft yves ook een beetje van het uitgaansleven mee kunnen maken J

Maandag ochtend zijn papa en ik bij de superior gaan duiken en in de middag naar de stad. Die gesloten was en waar we dus snel uitgekeken waren. Daarna zijn we nog even bij de supermarkt geweest en hebben yves en ik lekker in het zwembad bij jan thiel gezwommen.  Savonds weer op tijd naar bed want de volgende dag vroeg opstaan

Dinsdag de laatste dag van de vakantie gingen we in de ochtend de cristoffelberg beklimmen, deze is 375 meter hoog. Extra vroeg in de ochtend vertrokken om niet in de volle zon de berg op te klimmen! Na veel klimmen en zweten hadden we eindelijk de top bereikt. Hier kan je prachtig uitkijken over het eiland ! weer naar beneden en terug bij jan thiel gingen we vertrekken naar het sea aquarium. Hier hebben we rondgelopen en de beesten bekeken, ook werd er uitleg gegeven en een dolfijnen show.

Savonds uit eten bij de Tropen en daarna gingen we nog even naar de optocht kijken. Omdat de rest moe was en ik niet naar huis wilde is papa me weer om 12 uur op komen halen bij mij thuis. Samen met die andere mensen heb ik nog een gezellige avond gehad

Woensdag was het dan zover, het moment van afscheid. Ik moest werken dus het was vroeg opstaan en al mijn spullen bij jan thiel pakken. Thuis afzetten en toen heeft papa me naar daniel gebracht. Samen met yves heeft hij hier nog afscheid genomen en zijn ze terug gegaan naar het huisje. Pfoe pfoe zijn ze alweer weg.

Het was een leuke week waarin we veel leuke dingen hebben gedaan. Vanochtend heb ik gehoor dat ze goed zijn aangekomen en weer genieten in het koude Nederland HAHA

Hun hebben nog lekker vakantie en ik zit hier alweer bij de duikschool! J

Meer foto’s komen nog, want gister stopte die opeens met laden!

ps. judith + debby i mis u ! :(

1. marijke:
    19 februari 2010
    Hee meid, begrijp dat jullie hebben genoten. Super! Nog éven en dan komen wij. We zijn van plan om er samen met jou een gezellige week van te maken!
    Uit je verslag begrijp ik dat jij ook hebt gelogeerd in het resort. Was dat zomaar mogelijk?

Maandag a.s. komt je moeder om nog e.e.a. te overleggen over onze reis.
    Tot 12 maart,
    dikke kus,
    Marijke
  2. René:
    Hee meissie,
    Leuk verslag, heb me super geamuseerd daar bij jou.
    Was wel vermoeiend voor zo'n oude man als ik....
    Zit nu weer te snotteren achter mijn pc-tje, heb gelukkig nog een weekendje vrij om bij te komen.
    Die foto's komen wel goed, ma krijgt een stick mee om ze daarop te zetten. Je camera is (met bon) bij oma, ben benieuwd!!
    Werk ze nog en tot gauw, paatje.
  3. stephanie:
    19 februari 2010
    Hey lief schatje miss you verheug me op koningedag ( met andere woorden stephaniedag) hahaha

mis jou
  4. Judith:
    22 februari 2010
    ik wil terug en ik mis jou ook.
  5. jennifer:
    26 februari 2010
    dag ilse, leuk om dit allemaal niet te lezen.
    soms begrijp ik niet helemaal wat je zegt, maar het is gezellig met jou en JIJ BENT DE LEUKSTE HE

ennuh...niet alles geloven wat ik zeg he:P
    slettebakkieeee