03-03-10

4 maart 2010 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Zo hey, eindelijk weer een weblog. Het is alweer bijna een maand geleden dat ik iets van me heb laten horen tegenover jullie! (shame, shame!) maar alles gaat nog steeds goed. Natuurlijk weet ik na z’n lange tijd niet meer wat ik precies gedaan heb maar er zijn een paar hoogte punten!

Zo kwamen begin Januarie 2 nieuwe mensen in ons huis. Na een tijdje ze beter te leren kennen zijn ze heel aardig en doen we veel leuke dingen samen! Samen op stap naar de winkel en ga zo maar door. Chris heeft uiteindelijk ook een huisje gevonden en is vorrige week vertrokken. Teuntje is nu ook weg uit ons huisje en zo zijn er gisteravond weer 2 nieuwe meisjes gekomen in ons appartement. Tijd om weer nieuwe mensen te leren kennen dus !

Een verloren donderdag avond gingen Jennifer, Frits en Ik uit eten bij plein café wilhelmina waar we extra heen gingen voor de dag hap Gado Gado (vraag me niet wat het is maar zo probeer je nieuwe dingen) om 19.00 daar aangekomen was deze helaas op! Nou ja zeg wat gaan we dan eten! Samen met jennifer heb ik sla en een maaltijd gedeeld. Nou dat was me wel genoeg maar ik was een kat (haha). Dat zei Jeniffer op het moment dat ze genoeg had maar toch door bleef eten omdat het zo lekker was! Erna snel naar huis omdat ik nog een dutje wilde doen en wilde douchen voordat we naar Cinco gingen! Op de terugweg waren de lantaren palen uit… wij dachten OH kapot? Maar dat was het dus niet! Het hele eiland zat zonder stroom! Voor mij wel lekker toen ik wilde slapen maar toen ik in het donker onder de douche stond was het iets minder! Haha uiteindelijk toch gelukt. Na weer een mooie avond en optijd (2 uur) weer op bed te liggen ging ik de volgende dag naar stage. Bij thuiskomst gegeten en daarna zouden we er een gezellige avond bij bermuda van maken! Eigenlijk wilde ik niet mee om een weekendje uit te rusten ( ik kon het ook allemaal niet meer aan! ) maar toch hebben ze mij over gehaald toch mee te gaan en daar heb ik zeker geen spijt van! Om half 2 wilde ruchama en simone naar huis maar ik en Jennifer waren nog lang niet uit gefeest! Na gevraagd te hebben voor een lift konden we met iemand anders naar huis rijden! Die ook nog lang niet uit gefeest waren en nog naar café banana wilde gaan (nou daar was ik nog noooit geweest) het zag er niet zo heel gezellig uit en dat vonden hun gelukkig ook! Dus zijn we bij de toko Tequila gaan halen en toen naar huis, nou ik had al genoeg gehad dus na een glaasje tequila hield ik het voor gezien! Toen ik om half 6 in bed was ben ik lekker gaan slapen!

Een andere vrije dag ben ik samen met Jennifer en nog een meisje naar de stad gegaan, hebben we bij KFC wat gegeten en zijn we daarna naar haar stage gegaan! PFOE wat was het daar koud! De airco stond volgens mij op 15 graden ik dacht dat ik bevroor! In mijn t-shirt en korte broek! Na daar een beetje gewerkt te hebben ( en met Jennifer onzin lopen praten ) zijn we weer terug naar de stad gelopen en naar huis gegaan!

Afgelopen zondag zijn we met een hele groep bij de Mediator in de Annabaai gaan duiken. Dit is een bekend ship waar ook verhalen in de duikschool over hangen! Het water was erg smerig en de boot was niet zo mooi als de superior producer maar het was wel heel appart daar te duiken met een grote groep en als je alle afval en autobanden op de bodem van de baai ziet liggen. Ook zijn we gezwommen naar de alphen. Dit zijn gaten onder water die jammer genoeg door het stof helemaal dicht gesleten zijn! Dus er was niet veel meer van te zien maar ik kan wel zeggen dat ik er geweest ben!

Deze week loop ik de hele week (behalve zaterdag) stage met het voordeel dat ik vanaf volgende week donderdag vrij ben tot dat mama en marijke weg zijn. Jaaa mama en marijke komen al bijna langs. Ze slapen in het Hilton hotel en blijven een weekje.

Als hun er zijn is ook mijn 18de verjaardag ! pff wat gaat het leven snel, kan me nog als de dag van gister herrineren dat ik zo blij was dat ik 16 werd dat alle voordelen met zich mee nam! Nu ben ik alweer aan het leren voor me auto rijbewijs! Die ik ga halen als ik terug ben in Nederland!

Ruchama is 8 maart jarig en zaterdag gaan we dat vieren! We gaan bij haar thuis gezellig wat drinken muziek aan en daarna naar het strand, helaas moet ik zondag wel werken maar dat houdt te pret niet tegen! Nog maar een weekje en dan heb ik lekker vrij. Ik kijk er nu alweer naar uit!

Sinds gister zijn  ook de mensen van de isa gaan staken, dat betekend geen benzine meer voor het hele eiland! Dus wat kreeg je, de mensen hier sloegen door niet normaal, bij alle tankstations rijen van auto’s vechtend voor de laatste druppel benzine, sinds vandaag aantallen tankstations die op zijn en niet meer bijgevuld kunnen worden !  nou nou nou denk je dat je alles gehad hebt.

Gister avond was Denzyl een vriend van ons nog hier op bezoek, toen het moment er was dat de 2 nieuwe meisjes kwamen! Het was erg gezellig en hebben samen met Frits jennifer Denzyl en Maartje op msn ons kapot gelachen om de meest domme dingen, en de aller lekkerste koekjes ter wereld gegeten! Thanks Denzyl

Zit ik hier samen met mijn huisgenootjes aan de tafel buiten te genieten van het licht ! zo opeens, licht uit, al het leven wat we hier hebben hele eiland weer zonder stroom! De 2de keer, denk je dat je alles gehad hebt, is je laptop ook nog bijna leeg, internet uit fonhuis uit magnetron uit en koelkast leeg en ik verrek van de honger… pfoe pfoe wat een leven, gelukkig heb ik me lieve huisgenootjes nog!

Nou dat was het wel weer, en zal proberen wat vaker aan mijn blog te werken. Dingen die ik misschien vergeten ben kan je terug vinden op de foto’s die ik samen met Jennifer met haar camera heb gemaakt! Ayoo en tot snelll !

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. jennifer:
    dank je
    je hebt me weer laten lachen
    ga helemaal stuk om jouw blog
    foto van sjors staat erbij
    DOOOOOSSSS
    ik kan niet wachten tot je jarig ben kan je je als een volwassene gedragen
  2. René:
    Hee tru,
    ik was net op tijd bij jou geloof ik: geen stroom, geen benzine....
    Wel goed studeren voor die theorie he, dan ben je sneller klaar hier als je examen hebt!!
    ma is weer een paar dagen op cursus, lekker rustig thuis, hahaha
    ben je nog vrij als mama er is? kunnen we weer eens chatten??
    Oh ja, ik geef ma de onderwatercamera mee, dan kun jij nog wat foto's maken...
    grtz, pa
  3. lilian:
    4 maart 2010
    hoi Ilse, leuk weer wat te lezen van je. Had deze week een klant op de zaak, die jongen heet pim en is bezig op curacao een eigen makelaardij op te starten. hij is effe hier op vakantie en dan gaat hij weer terug. Waarschijnlijk ken je hem wel. Een vriend van hem Philippe (weet niet of de naam goed is geschreven) heeft ook een duikschool. Daar is hij ook regelmatig. haha, wat is de wereld toch klein.
    groetjes en nog veel plezier daar,
    lilian
  4. Truuske:
    5 maart 2010
    Potverdorie een ontzettend leuk verhaal voor je getypt en wil hem versturen doe de site opeens heel raar....Kon hem niet versturen en toen was mijn tekst ook nog eens weg, boos dus... Want zo'n verhaal lukt je geen tweede keer meer. Ik ben in ieder geval blij dat je weer eens een blog hebt geschreven want de periodes er tussen worden maar langer en langer en langer langer langer... Fijn mams komt binnenkort je verjaardag vieren, gezellig. En dan zit het er ook al weer bijna op voor je. Dan kunnen we tijdens het kampvuur op zomerkamp eens samen een borrel drinken want dat heb je nu goed onder de knie whaaaaaaaaaaa. Vorige week waren we in snowworld met de scouting nou ik vond het allemaal wel eng hoor, zo'n band gaat keihard en ik draaide rond dus ik ging achterstevoren die berg af...Schijtert dat ik er ben..Ik weet niet meer precies of het daaibooibaai is maar er is een baai waar je heel leuk kan duiken. Daar staan rotsblokken in de vorm van een vuist onder water. De duimen wijzen de richting waar je naar toe moet duiken. Moet je maar eens navragen. In 2002 was er een flinke orkaan waardoor een aantal van die vuisten zijn omgevallen maar misschien hebben ze het hersteld. Ik lees ook dat je vaak buiten de deur eet, ben je al bij de boogjes geweest? Dit ligt achter het van de Valk hotel, op de foto's zie ik dat je vaak in Punda bent dus dan kan je daar ook ff gaan kijken. Nou voor de rest is hier weinig aan de hand, wij maken niets mee. En ik wil je niet lastig vallen met mijn werkverhalen het moet tenslotte gezellig blijven... Nou muppeke geniet er nog van en snuif,ruik,eet neem alles in je op...

dikke kus en knuf

Truus
  5. marijke:
    7 maart 2010
    Hee meis, nog een aantal drukke dagen en dan......naar Curacao! Donderdag brengt Frans ons naar Haarlem/Overveen. Donderdagavond gaan we naar een muziekuitvoering van Simon (alias Teun) luisteren. Je moeder is dan bij Esther en Rob. Vrijdag brengt Frans ons naar Schiphol. Dikke kus, tot vrijdag! Marijke